کد خبر: ۲۳۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 24 May 2016


به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری ،شهرداری خرم آباد در رتبه بندی بودجه شهرداری‌های کشور با یک پله ارتقا از رتبه 27 در رتبه 26 قرار گرفته است.
شهردار خرم آباد گفت: افزایش بودجه شهرداری خرم آباد نتیجه تلاش مدیران شهرداری برای سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در شهر خرم آباد بوده است.«یحیی عیدی بیرانوند» افزود: در حال حاضر بودجه کل شهرداری‌های لرستان یک سوم یا حدود یک چهارم بودجه شهرداری همدان است.
عیدی بیرانوند ادامه داد: شهرداری خرم آباد نیازمند حمایت است و باید انتظارات مطابق با میزان بودجه ای که در اختیار ما قرار دارد، باشد.

کم بودن بودجه
شهردارخرم آباد با اشاره به بودجه پیشنهادی سال جاری شهرداری گفت: کل بودجه پیشنهادی شهرداری و سازمان‌های تابع آن 173میلیارد تومان است.
وی اظهار كرد: میزان بودجه سازمان‌های این نهاد نسبت به بودجه امسال ۲۴ درصد افزایش یافته است.عیدی بیرانوند با بیان این که رقم یاد شده با توجه به نیازهای شهرداری بسیار اندک است، افزود: با این بودجه شهرداری خرم آباد توان انجام کارهای عمرانی را ندارد.شهردار خرم آباد ادامه داد: به عنوان نمونه پروژه ای مانند پارک شاپوری نیازمند 30میلیارد تومان اعتبار است در حالی که کل بودجه عمرانی شهرداری 77میلیارد تومان است.

اندک بودن منابع مالی
عیدی بیرانوند کمبود منابع مالی را مهم‌ترین چالش پیش روی این شهرداری عنوان کرد.وی افزود: نبود درآمد پایدار هم از دیگر مشکلاتی است که سبب شده شهرداری خرم آباد در بحث مالی با مشکل مواجه باشد.

مشارکت مردم
شهردارخرم آباد بیان کرد: ایجاد درآمد پایدار از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به افزایش درآمد شهرداری کمک قابل توجهی کند.عیدی بیرانوند پرداخت عوارض از سوی شهروندان را از راهکارهای افزایش منابع درآمدی شهر عنوان کرد. وی افزود: در واقع مشارکت مردم، گامی برای کسب منابع پایدار و همچنین افزایش خدمات شهری است که دستیابی به آن نیازمند فرهنگسازی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار