کد خبر: ۲۳۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 24 May 2016



به گزارش تابناک  لرستان، بهرام دلفان، از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نشست دانشگاهیان و اعضای اتاق فکر استان با منتخبان مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی که دوشنبه، سوم خرداد برگزار شد، گفت: اشتغال، آموزش و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان سه اولویت لرستان محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: برای حل اشتغال استان باید قوانین و آئین‌نامه‌های جاری اصلاح شوند و یا قوانین بهتری جایگزین شوند.
دلفان اضافه کرد: زمانی اشتغال و کارآفرینی در جامعه رونق می‌گیرد که مدیران استان با مسئله اشتغال هماهنگی داشته باشند و هر کدام دِین خود را ادا کنند.
این مدرس دانشگاه با بیان این‌که آموزش تحقیقات و فناوری اساس توسعه هر کشوری است، افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه برای ایجاد اشتغال دست نخورده است و اگر ارزشیابی سالانه دانشگاهیان را مشاهده کنید چیزی به‌عنوان اشتغال در آن وجود ندارد و دانشگاه‌ها باید به‌سمت ایجاد اشتغال بروند و تنها به کار علمی و ارائه مقاله اکتفا نکنند.
وی درباره وضعیت بهداشت و درمان و بهبود آن در استان گفت: باید ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی را در نظر بگیرید همچنین در تأمین و ماندگاری پزشک متخصص نیز تلاش شود.
دلفان بیان کرد: در بحث سلامت که دولت نمی‌تواند ورود پیدا کند، از ظرفیت مجمع خیرین سلامت استان استفاده شود.
این مدرس دانشگاه گفت: برخی از مدیران توانمندی لازم را برای اداره سازمان‌ها ندارند و این اعتماد به نفس استان و شهرستان‌ها را خدشه‌دار می‌کند، امیدوارم کسانی‌که کارآزموده هستند فارغ از کار جناحی در خدمت مردم باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار