کد خبر: ۲۳۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 24 May 2016


به گزارش تابناک لرستان،معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: به دنبال افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالا استان در سال جاری نسبت به سال گذشته هستیم.

 مهرداد غضصنفری ظهر سه شنبه در اولین همایش تجلیل از رعایت کنندگان برتر حقوق مصرف کنندگان استان لرستان با اشاره به اینکه یکی از مصادیق شعار اقتصاد مقاومتی رونق تولید با جهت گیری صادرات محور بودن است، اظهار داشت: طی سال های اخیر و با وجود رکود و توسعه نیافتگی استان شاهد فعالیت های خوب در حوزه صادرات بودیم به‌طوریکه برنامه های تولیدی مناسبی در حوزه صادرات استان شکل گرفت.

وی به رشد ۱۰۶ درصدی صادرات طی سال گذشته نسبت به سال ۹۳ در استان اشاره کرد و افزود: به دنبال افزایش ۲۰ درصدی حوزه صادرات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه توجه به مصرف کننده و مشتری مداری از موارد ضروری در حوزه تولید است، بیان داشت: در کشورهای پیشرفت با توجه به شناخت نیاز مشتری تولید صورت می گیرد لذا واحدهای تولیدی و صنعتی موفق خواهند بود که برای تولیدات خود سفارش داشته باشند نه اینکه بعد از تولید به دنبال مشتری بگردند.

غضنفری حقوق مادی مصرف کننده گان را شامل کیفیت، سلامت، صحت قیمت کالا و ... دانست و افزود: اگر تولیدکنندگان به رعایت حقوق مصرف کننده و شناسایی بازار هدف و مشتری یابی توجه کنند به تولیدی موفق می رسند.

وی به وجود هزار و ۶۱۹ واحد صنعتی در لرستان اشاره کرد و گفت: در استان تقریبا به ازاء هر هزار نفر یک واحد صنعتی وجود دارد که همین واحدهای صنعتی مشکلات زیادی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان به راه اندازی کارگروه ستاد تسهیل برای رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و بیان داشت: دولت در حال باز کردن مسیر تولید موفق در استان بوده لذا واحدهای تولیدی نیز باید با فکر و اندیشه درست دنبال تولید اقتصادی که بازار هدف آن مشخص بوده باشند.

غضنفری تصریح کرد: در سنوات قبل شاهد توزیع اعتبارات افسانه ای به برخی استان ها بودیم که لرستان از این اعتبارات بی بهره ماند ولی امروز شاهد هستیم که پروژه های راکد و غیرفعال استان با روی کار آمدن دولت جدید احیاء شدند که نمونه آن آغاز عملیات اجرایی سد تاج امیر طی روزهای اخیر بود.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان باید بدور از برنامه های سلیقه ای و غیر کارشناسی خدمات مطلوب صورت گرفته در استان را به مردم بگویند، ادامه داد: از تاکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل نیز این بوده که خدمات ارائه شده به مردم گفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: لرستان با توجه به مواهب خدادای فراوان مورد توجه مقامات کشوری قرار گرفته و به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شده و قرار است بقیه استان ها برانامه های پیاده شده در استان را رصد کرده و از آن ها الگوبرداری کنند.

غضنفری با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم افراد بااهلیت را در مسیر سرمایه گذاری قرار دهیم، عنوان کرد: با افرادی که احساس شود سرمایه بردار بوده و قرار است سرمایه منبعی را در مسیری غیر متعارف به کار گیرند برخورد قانونی خواهد شد و اجازه نخواهیم داد رانت و فسادی در این زمینه شکل بگیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار