کد خبر: ۲۳۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 24 May 2016

IMG21543791
هشت سال نمایندگی علی کائیدی در مجلس شورای اسلامی تا ۳ روز دیگر به پایان می رسد و سید حمیدرضا کاظمی جای او را در مجلس خواهد گرفت.

علی کائیدی در سال ۱۳۳۸ در روستای چم قلعه از توابع شهرستان پلدختر به دنیا آمد.
پدر او در جریان جنگ تحمیلی (سال ۶۱) و خواهرش در حمله هواپیماهای رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

کائیدی مدرک پزشکی عمومی دارد که آن را از دانشگاه کرمانشاه دریافت کرده است.
وی تا قبل از نمایندگی مجلس، به شغل پزشکی مشغول بود و قبل از پزشکی نیز معلم قرآن بود.

دکتر علی کائیدی در سال ۱۳۸۶ تصمیم به حضور در صحنه انتخابات به عنوان کاندیدا گرفت و در تابستان ۸۶ تصمیم خود را برای کاندیداتوری علنی کرد. شاید در آن موقع کسی فکرش را نمی کرد که کائیدی نماینده پلدختر در مجلس شود اما سرنوشت به گونه ای رقم خورد تا علی کائیدی راهی مجلس شود.

در دی ماه سال ۸۶، ۹ نفر برای هشتمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند که کائیدی نیز یکی از آن ها بود. از این ۹ کاندیدا ۴ کاندیدا رد صلاحیت و پنج کاندیدا تائید صلاحیت شد. در نهایت چهار نفر در رقابت حضور داشتند. در این دوره، مردم در دو قطب موافقان و مخالفان سید مهدی شاهرخی بودند. دو قطبی ای که بسیار شدید شده بود به طوری که قطب مخالفین شاهرخی به هر کسی غیر از شاهرخی رای می دادند. این رد صلاحیت ها باعث شد علی کائیدی مورد حمایت جمعیت زیاد مخالفین شاهرخی قرار بگیرد.

علی کائیدی، اصولگرا بود و با شعار حمایت از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفت!!!
ائتلاف اصولگرایان نیز از شاهرخی حمایت کرد.

کائیدی در ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ در یکی از جنجالی ترین، پرحاشیه ترین و بحث برانگیز ترین انتخابات تاریخ ایران در یک انتخابات حساس و دو قطبی با اختلاف ۳۸۶ رای به پیروزی دست یافت و به سه دوره حضور سید مهدی شاهرخی در مجلس پایان داد.

از روز انتخابات بحث و جدل ها در مورد انتخابات شروع شد و تا هفته ها اتفاقات انتخابات موضوع بحث بین مردم بود.

بررسی صحت این انتخابات تا مدت ها ادامه داشت به طوری که بررسی صحت آن دیرتر از تمامی حوزه ها (حتی دیرتر از انتخابات مرحله دوم سایر حوزه ها) به پایان رسید.
پس از مدت ها بررسی و بحث و جدل و اعتراض خیابانی، شورای نگهبان انتخابات را باطل کرد و در نهایت پس از یک شب پر حادثه، صحت انتخابات پلدختر به عنوان آخرین حوزه انتخابیه تائید شد و علی کائیدی به مجلس راه یافت.

کائیدی در نهمین دوره مجلس نیز کاندیدا شد.
در دوره نهم علی کائیدی و سیدحمیدرضا کاظمی به مرحله دوم راه یافتند.

این بار علی کائیدی (کاندیدای سابق اصلاح طلبان) مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان و جبهه پایداری قرار گرفت و اصلاح طلبان از رقیبش سید حمیدرضا کاظمی حمایت کردند!!!

کائیدی با به دست آوردن ۲۵۹۰۰ رای برای بار دوم راهی مجلس شد و سید حمیدرضا کاظمی ۲۰۷۶۵ رای کسب کرد.

علی کائیدی حامی سرسخت محمود احمدی نژاد برای بار سوم کاندیدای انتخابات شد و در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

در این دوره ائتلاف اصولگرایان که متوجه شده بودند کائیدی دیگر اقبالی در بین مردم ندارد و کاندیداهای اصلی اصولگرا در این انتخابات رای نمی آورند از سیدحمیدرضا کاظمی کاندیدای اعتدالگرا و حامی دولت روحانی که او نیز کاندیدای سابق اصلاح طلبان بود حمایت کردند و اصلاح طلبان نیز که در دوره هشتم و نهم از کائیدی و کاظمی حمایت کردند در این دوره روبروی کاندیداهای سابق خود قرار گرفتند و از مصطفی چراغی اعتدالگرا حمایت کردند!

کائیدی در این انتخابات از گردونه رقابت خارج شده بود.
پس از شمارش آرا مشخص شد علی کائیدی که در انتخابات قبل حدود ۲۶ هزار رای کسب کرده بود در این انتخابات تعداد آراءش ۲۲ هزار ریزش داشته است و فقط ۳۹۰۷ رای کسب کرده است!!! ریزش ۸۵ درصدی که در تمام انتخابات های پلدختر بی سابقه و در استان کم سابقه است.

منبع :پایگاه کشکان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار