کد خبر: ۲۳۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 24 May 2016

police_fata
به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه میرملاس ؛زمینه وقوع جرائم مالی از زمانی آغاز می شود که فرد با بهره گیری از امکانات فضای مجازی و اینترنت اقدام به دریافت خدماتی از قبیل خرید اینترنتی، برداشت، جابجایی و انتقال وجه، ثبت نام و پرداخت قبوض می کند.‏
کارت خود را برای دریافت پول افراد غیر قابل اعتماد و ناشناس ندهید چون امکان فعال سازی و تغییر رمز دوم کارت توسط آن‌ها متصور است ، در صورت عدم آشنایی به دستگاه خودپرداز، از افراد موثق و مورد اعتماد اعضای خانواده برای پرداخت قبوض یا دریافت وجه بکارگیری کنید.
مواقعی که برای اتصال به شبکه از اینترنت مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند، هنگام انجام عملیات بانکداری اینترنتی به استفاده درگاه‌های ورود اطلاعات از پروتکل https مطمئن شده و از صفحه کلید مجازی برای درگاه‌ها برای ورود رمز دوم استفاده شود.
به افرادی که نمی‌شناسید، برای پرداخت قبوض یا دریافت وجه اعتماد نکنید. اگر مجبور شدید رمز خود را برای دریافت وجه به صندوقدار بانک یا فروشگاه‌های مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیکی POS اعلام کنید، بلافاصله پس از بازگشت نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت عابر بانک خود اقدام کنید.
روزانه موجودی حساب های بانکی خود را کنترل کنند تا در صورت برداشت غیر مجاز و یا سوء استفاده سریعا از آن مطلع شوند و یا سرویس اعلام تراکنش بانکی از طریق پیامک را از طریق بانک مربوطه فعال نمایند.
در مورد خرید از طرق دستگاههای POSبه این نکته باید توجه داشت که مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته به نام اسکیمر کارت در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی (POS) که قادر است تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را بخواند و با بدست آوردن رمز عبور که معمولاً مشتریان در اختیار آنها قرار می‌دهند، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به حساب افراد را بدست آورده و از این طریق برداشت غیر مجاز ازحساب های بانکی قربانیان اتفاق می‌افتد. نتیجه گیری میشود که میبایست خود، شخصاً به دستگاه POS مراجعه کرده و عملیات واریز پول را انجام دهید.
از جهتی هنگام وارد کردن رمز عبور برا استفاده از دستگاه POS به دوربین های مدار بسته، اطراف و اطرافیان خود توجه داشته باشیم و دست خود را حائل قرار دهیم و پس از اتمام عملیات رسید آن را به دقت بررسی و نزد خود نگه داریم.در صورت ناموفق بودن تراکنش، رسید مربوطه را دریافت و تا حصول اطمینان از کسر نشدن وجه نزد خود نگهدارید. ضمن اینکه در صورت فعال بودن sms بانک از کلیه تراکنش های حساب بانکی خود مطلع خواهید شد.

هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرسhttp://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار