معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:
سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان صبح امروزدر چهل و دومین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه ۱۱۰ طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه لرستان تا پایان سال اجرایی می شوند به حاضران در جلسه گفت:یکی از مهمترین معضلات و مشکلات استان مسئله معیشت مردم و بالا بودن نرخ بیکاری استان در دوره های پی در پی است .
کد خبر: ۲۳۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 25 May 2016




به گزارش تابناک  لرستان ،سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان صبح  امروزدر چهل و دومین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی کشور  با بیان اینکه  ۱۱۰ طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه لرستان تا پایان سال اجرایی می شوند به حاضران در جلسه گفت:یکی از مهمترین معضلات و مشکلات استان مسئله معیشت مردم و بالا بودن نرخ بیکاری استان در دوره های پی در پی است .

شاهرخی افزود:ر این اساس از سال ۹۳ تا کنون بر اساس ارزیابی هایی که از شرایط استان داشتیم و با پیگیری ها و تصمیم سازی های مدیریت ارشد استان، تلاش برای احیای ظرفیت های راکد استان به عنوان الگوی توسعه استان در دستور پیگیری قرار گرفت.

وی تصریح کرد:استارت اقتصاد مقاومتی عملا از دو سال پیش در لرستان زده شده بود و امروز لرستان به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است.

شاهرخی خاطر نشان کرد: ۵۰۷ پروژه باید در راستای پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی در لرستان اجرا شود لذا بر این اساس باید ۳۷ پروژه در سال جاری و مابقی این ۵۰۷ پروژه در سال ۹۶ اجرایی شوند.

وی بیان داشت:برای اجرای این اهداف نیز نقش بسیار مهمی برای مراکز و موسسات آموزشی و علمی در استان قائل هستیم

شاهرخی  اظهار کرد:راه اندازی سه مرکز رشد علم و فناوری تا پایان سال، ایجاد دو مرکز شکوفایی خلاقیت، ایجاد شهرک فناوری آزاد برای حمایت از بخش خصوصی، ایجاد مرکز درمان ناباروری و رویان در استان از مهمترین هدف گذاری های صورت گرفته در بخش آموزش و پژوهش استان به حساب می آید.

وی  تاکید کرد: ۲۰ شرکت دانش بنیان دیگر تا پایان سال باید درلرستان  ایجاد شود که ایجاد ۵ شرکت از این تعداد توسط جهاد دانشگاهی باید صورت بگیرد.

معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان همچنین یاداورشد:اخذ مجوز تولید ۲۰۰ کالای دانش بنیان و تجاری سازی دو محصول دانش بنیان نیز باید بر اساس هدف گذاری در استان اجرایی شود.

سید سعید شاهرخی در پایان سخنان خود آموزش و پژوهش را ازاصلی ترین نیازهای کشور برشمرد وگفت: جهاد دانشگاهی در این زمینه یکی از پرکارترین و کم ادعا ترین مجموعه هاست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار