کد خبر: ۲۳۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 25 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ، هوشنگ بازوند ظهر امروز در نشست ائمه جمعه استان لرستان با موضوع اقتصاد مقاومتی در دفتر امام جمعه بروجرد، اظهار کرد: وجود 12 میلیارد متر مکعب روان آب در سال‏‌های پر بارش در استان لرستان در حالی است که در حالت عادی 8/5 میلیارد مترمعکب آب از این استان خارج می‎‏شود.

وی عنوان کرد: استان لرستان در حوزه کشاورزی نیازمند یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب آب است.

استاندار لرستان افزود: تامین میزان آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان لرستان افزایش اراضی کشاورزی استان از 25 درصد به 45 درصد را به دنبال دارد.

بازوند از پیگیری مسؤولان استانی به منظور جذب 300 میلیون مترمکعب آب در حوزه کرخه و 100 میلیون مترمکعب از حوزه دز از وزارت نیرو خبر داد.

وی با اشاره به انتخاب استان لرستان به منظور الگوی اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از انتخاب این استان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور ضروری است.

استاندار لرستان از انتخاب استان لرستان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور به عنوان فرصتی مناسب و مغتنمی برای توسعه این استان یاد کرد.

بازوند با اشاره به اینکه 700 طرح اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه این استان در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به ضربات وارد آمده به این استان از فرصت‌سوزی‎ها، استفاده از ظرفیت انتخاب به عنوان الگوی اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی و نیمه تعطیلی 60 درصد از واحدهای صنعتی استان لرستان باید از همه ظرفیت‌‏ها به منظور احیای ظرفیت‏‌های راکد در این استان استفاده شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل استان لرستان، رفع مشکلات تولید و اشتغال در این استان را به دنبال دارد.

بازوند با اشاره به برخی ظرفیت‌‏ها و پتانسیل‏‌های استان لرستان نظیر روان آب‌‏ها و حوزه گردشگری و نفتی ادامه داد: تا کنون از این ظرفیت‏‌ها به نحو مطلوبی استفاده نشده است.

وی بر رفع موانع پیش روی حضور سرمایه‎گذاران و استفاده از این ظرفیت در استان لرستان تاکید کرد.

استاندار لرستان اضافه کرد: مشکلات واحدهای صنعتی و کمبود سرمایه در گردش در این واحدها بر ضررت استفاده از سرمایه‌‏گذاران جدید در این استان می‏‌افزاید.

بازوند با اشاره به مهاجرت هفت‌هزار و 139 نفر از استان لرستان بر اساس آمارهای به دست آمده از سرشماری سال 1390 در این استان تاکید کرد: ایجاد بستر و زمینه برای حضور سرمایه‏‌گذاران جلوگیری از مهاجرت در این استان را به دنبال دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار