کد خبر: ۲۳۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 25 May 2016

راه‌اندازی 5 شرکت دانش بنیان در استان لرستان


به گزارش تابناک لرستان به نقل از ایلنا ،رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان از راه‌اندازی 5 شرکت دانش‌بنیان تا پایان سال 95 در استان لرستان خبر داد.

نادر دهقان صبح امروز در چهل و دومین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی که درسالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی لرستان برای فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه، به استان کمک کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان بابیان اینکه دو مقوله تعطیل‌شده پژوهش و فناوری در مجموعه استان مجدداً احیاء شده‌اند عنوان کرد: اکنون در استان 38‌مرکز شرکت، هسته و واحد فن‌آور مغول فعال است و تا پایان سال نیز پنج شرکت دانش‌بنیان نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: مبانی‌ترین کار برای جهاد دانشگاهی، فضای فیزیکی است که در 30ماه گذشته روزانه دو مترمربع به جهاد دانشگاهی اضافه کرده است به‌طوری‌که در طول 900 روز هزار و 800 متر فضا ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه نخستینفن بازار منطقه‌ای دراستان لرستان راه‌اندازی شده است بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه سنگ یکی از مزیت‌های اصلی استان لرستان است، کارگاه تراش سنگ راه‌اندازی شد و اکنون کارهای تزئینی سنگ انجام می‌شود که این خود می‌تواند به جلوگیری از خام فروشی کمک کند.

دهقان تصریح کرد: تمام مراحل کار راه‌اندازی مرکز درمانی پژوهشی رویان فراهم‌شده به‌ طوری‌که تمام مجوزهای این مرکز صادرشده است.

وی از اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی خبر داد و گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شش مسئولیت برعهده دانشگاه‌های استان لرستان گذاشته‌شده که در این زمینه نیز در این برنامه مجتمع تحقیقات و فناوری را دراستان راه‌اندازی می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری استان، راه‌اندازی مرکز آموزشی در شهرستان کوهدشت و برگزاری همایش تشکل‌های زیست‌محیطی ازجمله تعهدات جهاد دانشگاهی درسال 95 بوده است.

وی اظهارداشت: در حوزه پژوهش و فناوری نتوانسته‌ایم کارها را تبدیل به ثروت و سرمایه کنیم اما در بودجه 95، 33 درصد بودجه برای حوزه پژوهش و فناوری در نظر گرفته‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار