کد خبر: ۲۳۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 25 May 2016
سند چشم انداز فرهنگی استان لرستان ترسیم می شود

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرگزاری برنا از لرستان ،سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در نشست ائمه جمعه لرستان در دفتر امام جمعه بروجرد افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان لرستان نیازمند پیشرفت الگوساز هستیم.
وی توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی را وظیفه ای همگانی خواند و گفت: تمام مسئولان باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
امام جمعه خرم آباد جنگ امروز جهان را جنگ اقتصادی و فرهنگی دانست و افزود: ائمه جمعه در جبهه فرهنگی و مسئولان و دولتمردان در جبهه اقتصادی باید با دشمنان بجنگند.
وی از تهیه سند چشم انداز فرهنگی استان لرستان خبر داد و افزود: بیش از 18 ماه برای تهیه این سند وقت گذاشته شده است.
وی 14 خردادماه سالروز رحلت ملکوتی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی را یادآور شد و اظهار کرد: عشق مردم به امام خمینی(ره) پس از سال ها نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر شده است.
وی افزود: امام خمینی(ره) همواره بر عزت نفس، اقتدار معنوی و مردمداری تاکید داشتند و سرمایه عظیمی به نام جمهوری اسلامی برای ملت ایران به یادگار گذاشتند.
امام جمعه خرم آباد گفت: انقلاب اسلامی بساط استکبار را برچید بطوریکه اکنون هیچ کشوری در جهان تحت استعمار نیست.
وی افزود: مقام معظم رهبری نیز پس از امام خمینی(ره) عزتمندانه و قدرتمند ایران اسلامی را رهبری کرده اند.
آیت الله میرعمادی وجود ائمه جمعه جوان و توانمند در استان لرستان را ظرفیتی مناسب برای تبیین سیاست های نظام در این استان دانست و گفت: انتظار بر این است که پایگاه نماز جمعه توسط ائمه جمعه تقویت شود.
وی افزود: نماز جمعه برکات زیادی دارد لذا باید قدر این ظرفیت را بدانیم و از آن به عنوان قرارگاه ایمان، اخلاص و تقوا استفاده کنیم.
امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: مردم انتظار دارند در نماز جمعه به آرامش دست یابند لذا خطبه های نماز جمعه باید آرامش بخش، پر محتوا و تاثیرگذار باشند.
وی با تاکید بر لزوم جذب جوانان در نماز جمعه اظهار کرد: جذب جوانان در نماز جمعه از تکالیف ائمه جمعه است.
آیت الله میرعمادی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: روحانیون باید از این فرصت تبلیغی برای هدایت جامعه استفاده کنند.
وی افزود: ائمه جمعه، در ایام ماه مبارک رمضان از مبلغان در روستاهایی که نیاز فرهنگی بیشتری دارند، استفاده کنند.
نشست ائمه جمعه استان لرستان با هدف بررسی برنامه های اقتصاد مقاومتی، برنامه های ماه مبارک رمضان و سالروز ارتحال حضرت امام(ره) برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار