محمود حجتی مطرح کرد:
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جریان افتتاح مجتمع کشت وصنعت لرستان به خبرنگاران گفت: آمار مربوط به مصرف بی رویه سموم کشاورزی صحت ندارد وباید از ورود سموم پرخطر کشاورزی به کشور جلوگیری شود.
کد خبر: ۲۳۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۷ 26 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی  در جریان افتتاح مجتمع کشت وصنعت لرستان به خبرنگاران گفت: آمار مربوط به مصرف بی رویه سموم کشاورزی صحت ندارد وباید از ورود سموم پرخطر کشاورزی به کشور جلوگیری شود.

حجتی افزود :اگر مصرف بی رویه سموم کشاورزی در کشور وجود دارد وزارت بهداشت جلوی آن را بگیرد لذا  نباید در این رابطه کلی گویی شود و نگرانی و تشویش در جامعه رواج یابد.

وی  سرانه مصرف سموم کشاورزی در ایران نسبت به سرانه جهانی را  به مراتب کمتر برشمردو تاکید کرد: با توجه به اقلیم خشک کشور این میزان نیز باید کمتر شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: مصرف سموم کشاورزی در کشور را سازماندهی کرده ایم،  ونبایداجازه دهیم  سموم پرخطر کشاورزی وارد کشور شود.

محمود حجتی تاکید کرد:مراکز معتبر و مجاز فروش سموم در کشور مشخص شده اند و باید مراکز غیرمجاز نیز بسته شوند وباید سموم کشاورزی با نسخه و با دستورالعمل مصرف در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار