محمود حجتی به خبرنگاران گفت:
محمود حجتی امروز پنج شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان به خبرنگاران گفت:برمبنای برنامه های ویژه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه گلخانه ها در لرستان هستیم
کد خبر: ۲۳۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 26 May 2016


به گزارش تابناک  لرستان ، محمود حجتی  امروز پنج شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان به خبرنگاران گفت:برمبنای  برنامه های ویژه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه گلخانه ها در لرستان هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی   به وجود ظرفیت هاوپتانسیل های فراوان  در لرستان را مطلوب ارزیابی وبیان داشت:میانگین بارش استان بیش از ۴۰۰ میلی متر بوده که در بعضی سال ها مانند امسال بیشتر می شود.

حجتی ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت های طبیعی مانند جنگل، مرتع و اراضی قابل کشت است وبسیاری از این اراضی جنگلی و مرتعی می توانند به باغات در اراضی شیب دار تبدیل و به صورت دیم کشت شوند که برای این منظور وزارت جهاد کشاورزی برنامه های ویژه ای دارد

وی تصریح کرد:خاک حاصلخیز شاید گران قیمت ترین ظرفیت طبیعی لرستان باشد که برای حفظ آن باید عملیات آبخیزداری را توسعه داد تا چشمه سارهای موجود در این استان پایدار بماند و در فصول کم آبی آب داشته باشند.

حجتی افزود:بحث کشت، توسعه و فرآوری گیاهان دارویی را از دیگر برنامه های وزرات جهاد کشاورزی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی است ولرستان برای اجرای این برنامه می تواند نمونه قرار گیرد و با انجام این طرح هم اشتغالزایی بالایی ایجاد می شود و هم میزان ارزش افزوده بالا خواهد رفت.

وی  گفت:دنیا امروز به استفاده از گیاهان دارویی اقبال دارد و تجارت آن در سطح بین الملل روز به روز در حال توسعه است ودر تولید گیاهان دارویی ظرفیت های زیادی در لرستان وجود دارد که باید از آن ها بخوبی استفاده کرد.

حجتی با مطلوب خواندن   وجود ظرفیت های دامپروری در لرستان خاطر نشان کرد: نمونه ای که در کشت و صنعت لرستان مشاهده شد قابل توسعه است که با کمک مردم و پشتیبانی دستگاه های دولتی می توان زمینه توسعه آن را فراهم کرد.

وی افزود: باید دامداری را بصورت زنجیره تعریف کنیم ودر حوزه دامداری باید بتوان اصلاح نژاد دام و بازاریابی برای محصولات را در دستور کار قرار داد تا دامدار بتواند بیشترین ارزش افزوده محصول تولیدی خود برخوردار شود.

حجتی اظهار داشت: توسعه گلخانه ها بویژه در مناطق معتدل را ضروری است ودر لرستان تنوع اقلیم وجود داشته و منطقه خوبی برای توسعه گلخانه ها است و می تواند انرژي کمتری در ارتباط با کشت غیر فصل مصرف کند.

وی عنوان کرد: برنامه هایی برای بهره برداری از آب های موجود در کشور در چارچوب سیستم های نوین آبیاری در نظر داریم خاطر نشان ساخت: برنامه های خوبی در لرستان برای توسعه روش های نوین آبیاری و ایجاد باغ های مدرن پیش بینی شده که با حمایت ما در مرکز دنبال می شوند.

وزیرجهاد کشاورزی یادآورشد: در بحث زراعت مسائلی مانند افزایش بهره وری، توزیع بذر مرغوب و بذرهای سازگار با محیط در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم هر سال تولید محصولات زراعی کشور نسبت به سال قبل افزایش یافته و درآمد کشاورزان بالا رود.

محمود حجتی با بیان اینکه نگاهی که در حوزه کشاورزی داریم نگاه زنجیره تولید شامل خدمات قبل از تولید، تولید در داخل مزرعه و خدمات بعد از تولید است اظهار داشت:امیدواریم  این اهداف را با همت تولیدکنندگان و تلاش مسولین لرستان به منصه ظهور برسانیم.

.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار