مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان در حضور وزیرجهادکشاورزی :
مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان ، امروزدر جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان ودر حضور وزیر جهاد کشاورزی گفت:، میزان تولید محصولات زراعی، دامی و باغی استان در سال گذشته را ۲.۷ میلیون تن است وطرح راکد و نیمه تمام در حوزه کشاورزی لرستان وجود داردکه سازمان جهاد کشاورزی لرستان قصد دارد در سال ۹۵ تعداد ۷۱ واحد و در سال ۹۶ تعداد ۵۶ واحد راکد و نیمه تعطیل بخش کشاورزی را احیا کند.میزان تسهیلات لازم برای توسعه کشاورزی استان در سال ۹۶-۹۵ را ۳۳۸ میلیارد تومان است که برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی استان در بخش کشاورزی به ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای هستیم
کد خبر: ۲۳۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 26 May 2016

 

به گزارش تابناک لرستان  ،مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان ، امروزدر جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان ودر حضور وزیر جهاد کشاورزی  گفت:، میزان تولید محصولات زراعی، دامی و باغی استان در سال گذشته را ۲.۷ میلیون تن است  

عبدالرضا بازدارخاطر نشان کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی لرستان در سال حدود ۵۸۶ هزار هکتار و محصولات باغی ۵۲ هزار هکتار است.

این مسئول افزود: ۱۲۷ طرح راکد و نیمه تمام در حوزه کشاورزی  لرستان وجود داردکه  سازمان جهاد کشاورزی لرستان قصد دارد در سال ۹۵ تعداد ۷۱ واحد و در سال ۹۶ تعداد ۵۶ واحد راکد و نیمه تعطیل بخش کشاورزی را احیا کند.

وی با اشاره به  برنامه ریزی های این سازمان برای توسعه محصولاتی چون گندم، دانه های روغنی، شکر، حبوبات و ذرت دانه ای در سال زراعی ۹۶-۹۵ و ۹۷-۹۶  عنوان کرد: برای این منظور تجهیز و نوسازی اراضی، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس، افزایش تولید در محیط های گلخانه ای، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و ... در دستورکار قرار گرفته است.

بازدار با بیان اینکه میزان خرید گندم در استان طی سال زراعی ۹۶-۹۵ حدود ۴۴۸ هزار تن است گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۲۶ هزار و ۳۰۰ تن و در سال ۹۶ حدود ۲۶ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز خریداری شود.

وی ادامه داغد: ۵.۷ درصد تولید آبزیان کشور مربوط به لرستان است واین استان  در حوزه تولید آبزیان می تواند یک پایلوت ملی باشد.

بازداردر ادامه تاکید کرد: راه اندازی مجتمع دیناروند را از برنامه های این سازمان برای افزایش کشت محصولات گلخانه ای است

وی ادامه داد:: توسعه و کشت داروهای گیاهی به ویژه کشت زعفران و توسعه باغات در اراضی شیب دار نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

بازدار خاطر نشان کرد:ضریب مکانیزاسیون لرستان ۱.۱ درصد است و بناست در سال ۹۶ این ضریب را به ۱.۹۶ درصد ارتقاء دهیم.

وی اظهار داشت :185 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان  آبی هستند و ۳۹ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های آبی تحت فشار مجهز شدند که برای این اقدام از سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم.

بازدار گفت:مطابق هدف گذاری این سازمان بناست در سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۹ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شوند وبرای اجرای عملیات آبخیزداری در لرستان قرار است در سال ۹۵ حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان در دستورکار قرار گیرد.

وی ضمن اشاره  به تهیه بسته های گندم در سطح استان، شهرستان و مرکز خدمات  تصریح کرد: برای این منظور ظرفیت هر مرکز خدمات سنجیده شده و بسته گندم هر مرکز خدمات را مشخص کرده ایم تا بتوانیم به چشم انداز خود در برنامه های سازمان دست یابیم.

بازدار با اشره به  سه پروژه استانی در بخش کشاورزی  نیز بیان داشت: در حال حاضر ساخت شش ایستگاه پمپاژ آب در استان در دستور کار بوده که برای بهره برداری از آن ها حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در برنامه سال ۹۶-۹۵ ساخت ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه فرعی پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: دو واحد گاوداری بزرگ در لرستان  در دست ساخت است  که یک گاوداری شش هزار راسی شهرستان دلفان و گاوداری دو هزار راسی شهرستان الیگودرز در حال اجرا هستند که با راه اندازی این دو واحد میزان تولید گوشت قرمز در سال ۹۶ به ۳۰ هزار تن خواهد رسید.

عبدالرضا بازدار در پایان یاداورشد:میزان تسهیلات لازم برای توسعه کشاورزی استان در سال ۹۶-۹۵ را ۳۳۸ میلیارد تومان است که برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی استان در بخش کشاورزی به ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای نیازمند هستیم .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار