کد خبر: ۲۳۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 26 May 2016

کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی
به گزارش تابناک لرستان ، مدیر کل کتابخانه های عمومی لرستان از پیشرفت ۹۰ درصدی دو کتابخانه شهرستان بروجرد خبر داد.

 علیرضا مختارپور صبح دوشنبه در مراسم افتتاحیه بخش کودکان کتابخانه «علامه شهیدی» بروجرد با اشاره به نقش کتاب در بالا بردن سطح فرهنگی جامعه اظهار داشت: هرچند برای ایجاد چنین فضایی هزینه های حداقلی صرف شود، اما در کل دارای ارزش معنوی بالای خواهد بود چراکه علاقه به مطالعه باعث بالابردن سطح علمی و فرهنگی جامعه خواهد شد.

وی بخش تخصصی کتابخانه کودکان بروجرد را در لرستان مستقل خواند و اظهار داشت: هدف از ایجاد این مکان برای استفاده کودکانی بوده که همراه والادین خود به کتابخانه مراجعه و از این محل علمی آموزشی بهره مند می شوند.

مدیرکل کتابخانه های لرستان استفاده از کتب سنتی را مفید و دارای نرم استاندارد دانست و افزود: در فضای مجازی با توجه به نبود امنیت در درج مطلب و ورود مطالبی که از دید مسئولان پنهان خواهد ماند، و تا حدودی مرتبط نبودن با موضوع نمی توان اطمینان خاطر داشت، اما در بحث کتابخانه های سنتی و نظارت و گذشتن از فیلترینگ وزارت ارشاد و در دسترس بودن ازلحاظ زمان و مکان می توان با اطمینان خاطر بهره برد.

مختارپور گفت: متاسفانه در دو سال اخیر با توجه به نبود بودجه لازم از کمترین ظرفیت ممکن بیشترین استفاده را در بحث ایجاد کتابخانه های شهری برده ایم و هم اکنون در سطح شهر بروجرد دو کتابخانه شهید باهنر و استاد آیتی با ۹۰ درصد پیشترفت فیزیکی در حال ساخت و راه اندازی است.

وی بخش تخصصی کتابخانه نابینایان علامه شهیدی بروجرد را بی نظیرترین مکان علمی در غرب کشور خواند و افزود: در آینده ای نزدیک در سطح استان شاهد راه اندازی سه کتابخانه روستایی خواهیم بود که در شهرستان بروجرد نیز در روستای «دینار آباد» احداث خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار