کد خبر: ۲۳۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 26 May 2016


خبرگزاری فارس: تکمیل کتابخانه‎های در دست احداث بروجرد نیازمند حمایت مسؤولان استانی است


به گزارش تابناک لرستان، محمد کیانی ظهر امروز در آیین افتتاح بخش تخصصی کتاب کودک کتابخانه علامه شهیدی این شهرستان اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای کتابخانه‎های در دست احداث این شهرستان تکمیل و بهره‎برداری از این پروژه‌های فرهنگی نیازمند حمایت مسؤولان استانی در جهت تامین اعتبارات لازم است.

وی عنوان کرد: عدم همکاری مسؤولان سایر دستگا‏ه‎های اجرایی شهرستان بروجرد با مدیر امور کتابخانه‎های عمومی در کاهش سرانه مطالعه در این شهرستان نقش‌آفرین بوده است.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد به اعلام نارضایتی مدیر امور کتابخانه‎های عمومی این شهرستان از پایین بودن سرانه مطالعه اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش سرانه مطالعه و پیشبرد دیگر اهداف و سیاست‎های تعریف شده در این حوزه فرهنگی در این شهرستان در گرو همکاری همه مسؤولان شهرستانی است.

کیانی با اشاره به حمایت و پشتیبانی مطلوب مسئولان استانی از امور کتابخانه‎های عمومی شهرستان بروجرد خواستار حمایت بیش از پیش این مسؤولان در ابعاد و حوزه‎های مختلف شد.

وی ادامه داد: بخش اختصاصی کودک کتابخانه عمومی علامه شهیدی شهرستان بروجرد حاصل پشتیبانی مسؤولان استانی از مسئولان شهرستانی است.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد با ابراز امیدواری از تداوم حمایت و پشتیبانی مسؤولان استانی از مسؤولان شهرستانی تاکید کرد: امید است، در آینده شاهد به ثمر نشستن اینگونه حمایت‎ها در سایر کتابخانه‎های عمومی این شهرستان باشیم.

کیانی با اشاره به سبقه فرهنگی غنی و دیرینه شهرستان بروجرد تاکید کرد: توجه به این سبقه لزوم توجه و اهمیت مسؤولان فرهنگی استان به این شهرستان را دو چندان می‎کند.

لازم به ذکر است، دو کتابخانه استاد آیتی و شهید باهنر شهرستان بروجرد با پیشرفت فیزیکی حداکثری به دلیل کمبود اعتبارات بلاتکلیف مانده و پس از گذشت چند سال تاکنون به بهره‎برداری نرسیده‎اند.

گفتنی است، در حالی کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان بروجرد همچنان با پیشرفت حداکثری به بهره‎برداری نرسیده است که این کتابخانه هم‌اکنون به مدرسه‎ای تخریبی منتقل شده و این موضوع موجب کاهش اعضای فعال آن شده است.

شهرستان بروجرد از وجود 13 کتابخانه نهادی، مشارکتی، مستقل و آستان قدس رضوی بهره‎مند است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار