برای چندمین بار در سال جدید هزاران معلم در سراسر ایران صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۷ فروردین) نیز در سکوت مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کردند.
کد خبر: ۲۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 16 April 2015
به گزارش تابناک یزد،معلمان معترض برای چندمین بار در سال جدید در شهرهای تهران، کرج، اراک، ساوه، خمین، دهدشت، شهرکرد، سنندج، قروه، مریوان، خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، نورآباد، دلفان، کرمانشاه، یزد، بجنورد، سبزوار، جاجرم، زنجان، ابهر، قزوین، مشهد، بندرعباس، بندر امام، بوشهر، قزوین، همدان، شاهرود، ایلام، رشت، شهرضا، زاهدان، زرین دشت، داراب، ایوان و... تجمع کردند.
 در تعدادی از استان‌ها معلمان علاوه بر ادارات آموزش و پرورش، همزمان در مقابل ساختمان های فرمانداری و استانداری نیز تجمع کرده اند.

تجمعات صنفی معلمان در بیشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شده است.

در پایتخت علاوه بر تجمع بیش از هزار نفری معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش، گروهی ۳۰۰ نفره از معلمان مقابل مجلس تجمع کردند.

معترضان خواستار افزایش دستمزد‌ها، بهبود وضعیت معیشتی و رفع تبعیض حقوقی بین خود و سایر کارمندان دولت هستند.

در این تجمعات پلاکاردهایی در حمایت از معلمان زندانی و در اعتراض به طرح رتبه بندی به چشم می‌خورد. شماری از فعالان صنفی معلمان معتقدند طرح رتبه بندی تبعیض‌ها در جامعه معلمی را عمیق‌تر می‌کند.

گزارش شده که ماموران نیروی انتظامی در رشت با معلمانی که مقابل اداره آموزش و پرورش استان گیلان تجمع کرده بودند با خشونت برخورد کرده است اما تا لحظه تنظیم این خبر اخبار از برگزاری تجمع معلمان در سایر شهرها در ارامش حکایت دارند.

گفتنی است معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، یکبار دیگر در تاریخ ۱۰ اسفند به دعوت کانون صنفی معلمان ایران در بیشتر شهرهای ایران به صورت همزمان تجمع کرده بودند. گفته میشود این تشکل صنفی در شکل گیری تجمعات امروز معلمان نقشی نداشته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
یک فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
ما طرح رتبه بندی رو نمی خواهیم انجام شود اول باید وضعیت حقوقی معلمان اصلاح شود بعد طرح رتبه بندی که خود این طرح دارای اشکالات بسیاری است.حقوق ما باید با سایر ادارات دولتی هماهنگ شود .مگر چه تفاوتی بین ما و سایر نهادها وجود دارد؟باید سایر امتیازاتی که کارکنان دولت از آن بهره مندند شامل ما هم بشود.حالا تا ما می گوییم وضعیت معیشتمان بداست می گویند رتبه بندی می خواهد انجام شود ما طرح رتبه بندی رو نمی خوایم.
حسین فرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
متاسفانه! دبیر آموزش و پرورش هستم... از ظهر تا حالا دارم سایتهای مختلف رو چک میکنم- از تابناک یزد تشکر میکنم که حق مطلب رو به جا آورد- متاسفانه بسیاری سایتهای مطرح تا الان 8:45 pm هنوز خبری در مورد این تجمعات چند هزار نفری سراسری پخش نکردند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
رئیس جمهور محترم ! سالهاست که باغ فرهنگ و آموزش و پرورش این مملکت را خشکسالی و آفت فرا گرفته و این آفتهای پیاپی محصولات تعلیم و تربیت را به حداقل ارزش رسانده ، معیوب به جامعه تحویل می دهد و باغبان این باغ را که با حسرت به باغ تعلیم و تربیت می نگرد رنجور و شرمنده نموده است . چرا که او دوست دارد محصولاتی همچون بچه های انقلاب و بچه های هشت سال دفاع مقدس پرورش دهد . اما چنین کار سترگی ، همت و یاری ملی می طلبد که با تدوین برنامه های علمی و همه جانبه نگر و البته اقدام عاجل ، ریشه ی خشکسالی را در این باغ بخشکاند و بر رونق آن بیفزاید.
شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
3000 نفر نه 300
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
بیچاره معلم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
کمبودها از بی عرضگی ریاست اموزش پرورش است شان معلم این نیست که برای کمبودها به خیابان بیایند انشاالله درست میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار