رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور:
رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشورامروز سه شنبه در لرستان به خبرنگاران گفت: توسعه آموزش های عمومی و تخصصی قرآنی در سطح کشور، سازماندهی مشارکتهای مردمی در حوزه فعالیت های قرآنی و نظارت بر چاپ و نشر قرآن در کشور سه وظیفه این سازمان قلمداد می شود.مطابق برآورد سازمان سالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر در سطح کشور در دوره های آموزشی عمومی و تخصصی شرکت می کنند
کد خبر: ۲۳۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 31 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ، رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشورامروز سه شنبه در لرستان به خبرنگاران گفت: توسعه آموزش های عمومی و تخصصی قرآنی در سطح کشور، سازماندهی مشارکتهای مردمی در حوزه فعالیت های قرآنی و نظارت بر چاپ و نشر قرآن در کشور سه وظیفه این سازمان قلمداد می شود.

مهدی قره شیخلو با بیان این مطلب افزود: سازمان دارالقرآن کریم در حوزه برنامه های تبلیغی- ترویجی، حمایتی- نظارتی و فضای مجازی نیز ماموریت هایی بر عهده دارد واین سازمان بزرگترین شبکه آموزش قرآن در کشور را سال ها پیش طراحی کرد و تا کنون حدود ۱۵۰ هزار مربی قرآنی در طی این سال ها آموزش داده شده اند.

وی خاطر نشان کرد: مطابق برآورد سازمان سالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر در سطح کشور در دوره های آموزشی عمومی و تخصصی شرکت می کنند.

قره شیخلو بیان داشت: هم اکنون حدود پنج هزار موسسه قرآنی مردمی در کشور فعال بوده و در کنار این موسسات تشکیلاتی تحت عنوان خانه های قرآن شهری و روستایی راه اندازی شد بطوریکه الان حدود شش هزار خانه قرآن در سطح کشور وجود دارد که به صورت مردمی اداره می شوند.

وی تصریح کرد: نظارت بر چاپ و نشر قرآن از بعد انقلاب به سازمان تبلیغات سپرده شد و از بعد انقلاب تا کنون حدود هفت هزار و ۵۰۰ مجوز چاپ قرآن برای تیراژ ۱۶۰ میلیون جلد قرآن صادر شده است.

قره شیخلو با اشاره به برگزاری آزمون های طرح تفسیر نورالهدی در سازمان دارالقرآن کریم گفت: این آزمون ها در یک برنامه شش ساله هر سال در کشور برگزار می شود که امسال آخرین دوره این آزمون برگزار خواهد شد و در این آموزن تفسیر کل قرآن به مسابقه گذاشته می شود.

وی اظهار داشت:یکی دیگر از اقدامات سازمان دارالقرآن کریم اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است و بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی این طرح از سال ۸۵ در کشور آغاز شده و امسال ۱۱ امین دوره آن برگزار شد و در طول ۱۰ سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن که ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن را حفظ بودند در این آزمون ها شرکت کردند.

وی شد: طی ۱۰ سال گذشته حدود پنج هزار نفر از حافظین شرکت کننده در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن موفق شدند مدارک درجه یک تا پنج که از دکترا شروع شده و تا دیپلم ادامه دارد را دریافت کنند.

قره شیخلو تاکید کرد:تلاش داریم سهم قرآن را در حوزه فضای مجازی بیشتر کنیم وسالانه تیراژ چاپ کتاب ها و منابع آموزشی قرآنی کشور حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار جلد است که در قالب کتاب، بسته های آموزشی و نرم افزار هستند.

وی ادامه داد: سازمان دارالقرآن کریم بزرگترین شبکه نیروی انسانی قرآنی را در کشور دارد و حدود ۵۶۰ پست مصوب کارشناس امور قرآنی در کشور وجود داشته که تا کنون در حدود ۳۰۰ پست نیرو جذب شده که به عنوان کارشناس امور قرآنی در دفاتر سازمان تبلیغات مرکز استان ها و دفاتر شهرستانی مشغول بکار هستند و امیدواریم بتوانیم مجوزهای لازم برای پر کردن پست های خالی را دریافت کنیم.

قره شیخلو عنوان کرد: لرستان از استان های کارآمد در حوزه فعالیت های قرآنی است و هر ساله مطابق ارزشیابی عملکرد استان ها لرستان طی چند سال اخیر ارتقاء خوبی داشته و سطح کار قرآنی در این استان رشد داشته است البته هم در کشور و هم در لرستان هنوز تا رسیدن به نقاط مطلوب در حوزه قرآنی فاصله وجود دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشورگفت: ۱۱ هزار موسسه و خانه قرآنی در کشور ثبت شده است و حدود پنج هزار موسسه قرآنی و شش هزار خانه قرآنی در کشور ثبت و شناسنامه دار شده اند.

مهدی قره شیخلو در پایان تاکید کرد:مسئولیت ترجمه قرآن به زبان های مختلف بر عهده مرکز ترجمه قرآن در قم است وتا کنون این مرکز توانسته قرآن را به حدود ۱۵ تا ۱۶ زبان مختلف دنیا ترجمه کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار