کد خبر: ۲۳۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 01 June 2016
http://www.yaftenews.ir/images/stories/akhbar/atash93.4f%20copy.jpg

















به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه خبری یافته مدير کل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع رخ می‌دهد اما هنر ما این است که سریع آن‌ها را مهار کنیم.
 "رضا آریایی‌فر" بیان کرد: بحث حریق جنگل‌ها و مراتع چندین سال است که در استان‌های زاگرس‌نشین بغرنج شده و شاهد آتش‌سوزی‌های زیادی در زاگرس بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته 13 هزار هکتار از جنگل‌های لرستان بر اثر آتش‌سوزی‌ها از بین رفته‌ است که خیلی ناراحت‌کننده و دردآور است.
آریایی‌فر بیان کرد: آتش‌سوزی در چند ساعت صدها هکتار جنگل و مرتع را نابود می‌کند اما احیای آن‌ها سالیان سال زمان می‌برد و به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به مجتمع بام لرستان که در زمان استاندار قبلی استارت آن زده شده و استاندار کنونی نیز پیگیر این مجتمع است، اضافه کرد: بام لرستان با هزینه‌هایی که در چند سال گذشته برای آن انجام شده وسعتش به 800 هکتار رسیده ولی در سال گذشته بیش از 2600 هکتار از جنگل‌ها و مرتع‌های استان بر اثر آتش‌سوزی از بین رفت و این نشان می‌دهد هر چه در بحث پیشگیری از حریق، هزینه کنیم ارزش دارد، چون ساختن هزینه‌بر، زمان‌بر و زحمت‌آور است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری با تأکید بر اینکه اطفای حریق در جنگل‌ها بسیار سخت است، تصریح کرد: نقاطی وجود دارد که صعب‌العبور هستند بعضاً انسان به آن راه دسترسی ندارد و وقتی آتش‌سوزی در این نقاط روی می‌دهد کار اطفای آن بسیار مشکل می‌شود.
آریایی در ادامه صحبت‌هایش گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع رخ می‌دهد اما هنر ما این است که سریع آن‌ها را مهار کنیم. متأسفانه در چند روز اخیر استارت حریق در استان زده شده که خیلی زود و بدون اینکه خسارت زیادی وارد شود، آن را مهار کردیم.
وی تأکید کرد: تا جایی که امکان دارد باید از افراد بومی برای اطفای حریق استفاده شود، چون با مسیر آشنا بوده و اکتیو هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان یادآور شد: چند سال گذشته این بحث مطرح شد که در استان سیستم هوایی اطفای حریق نداریم که با پیگیری‌های زیاد، یک فروند چرخ‌بال تا پایان فصل آتش‌سوزی در استان قرار دارد، البته استفاده از آن شرایط خاصی دارد.
آریایی با بیان اینکه از اعتبارات دهیاری‌ها تجهیزات اولیه اطفای حریق و پیشگیری خریداری شود، افزود: همچنین تیم‌های اطفای حریق در روستاها تشکیل و از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز استفاده شود.
وی در پایان گفت: از هر روشی که بلدیم برای اطفای حریق و پیشگیری از آن در جنگل‌ها و مرتع‌ها باید استفاده ببریم و از هزینه در این امر نباید نگران باشیم، چون اگر میلیاردها تومان هزینه کنیم اما اجازه ندهیم که یک هکتار جنگل از بین برود باز هم فایده کرده‌ایم و امیدواریم مثل سال گذشته همکاری و تعامل بین بخشی خوبی را در استان شاهد باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار