کد خبر: ۲۳۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 01 June 2016
راهپیمایی مردم در زاریای نیجریه اس برای روشن شدن وضعیت شیخ زکزاکی

















به گزارش تابناک لرستان ،نماینده شیخ ابراهیم زکزاکی با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در ایجاد نهضت بیداری اسلامی در دنیا، ادامه دادن راه تا رسیدن به پیروزی نهایی را هدف اصلی مردم نیجریه دانست.

 شیخ اسماعیل شعیب ظهر چهارشنبه در مراسم «روایت تصویری مقاومت» با حضور مردم بروجرد ضمن اشاره به نقش امام خمینی(ره) در آغاز جریان انقلاب نیجریه گفت: این انقلاب زمانی شکل گرفت که شیخ زکزاکی برای دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به تهران آمد و بنیانگذار انقلاب با دادن قرآنی به عنوان هدیه از وی قول تبلیغ اسلام در دیار خود را گرفت.

وی افزود: شیخ پس از بازگشت ابتدا با سخنرانی به معرفی اسلام به مردم در دانشگاه ها و مساجد پرداخت و به همین خاطر به مدت دو سال در سال ۱۹۹۶ به زندان افتاد و بعد از آزادی در مراسم نیمه شعبان همان سال به صراحت خود را شیعه خواند که همین موضوع سبب اختلاف با اهل تسنن شد.

وی به مظلومیت خانواده شیخ زکزاکی اشاره داشت و افزود: شیخ با اعتقاد به خاندان نبوت و دفاع از ارزشهای مکتب شیعه جانانه در برابر ارتش مستکبر ایستاد و همانند حادثه کربلا زندگی و خاندان خود را مظلومانه فدای انقلاب کشورش کرد.

نماینده شیخ زکزاکی افزود: در عاشواری سال ۲۰۱۳ ارتش بدون هیچ بهانه ای با حمله به حسینیه بقیته الله شهر«زاویا» همه عزاداران را به گلوله بسته و سه فرزند شیخ به نام های «احمد،حامد و محمود» را مظلومانه به شهادت رساندند تا آنجا که اهل تسنن هم به کمک انقلابیون آمدند و شیخ به خاطر اینکه از کشتار جلوگیری کند سکوت کرده و مردم را نیز به سکوت دعوت کرد.

شیخ اسماعیل شعیب گفت: دژخیمان ارتشی وابسته به حکومت در همان ایام بی رحمانه ۲۴ ساعت خانه شیخ را به محاصره گرفتند و با وجود حضور ۵ هزار نفری مردم همه را به خاک و خون کشیدند و هزار شهید، ۷۰۰ مفقود و ۲۰۰ زندانی برجای گذاشتند و سه فرزند نوجوان و همسر شیخ را جلوی دیدگان وی به شهادت رساندند.

وی اظهار داشت: حتی لشکر خونخوار ارتش خواهر شیخ را با نوزادش در خانه به آتش کشیدند و شیخ را با مقاومتش به باد گلوله بسته و زندانی کردند.

اسماعیل شعیب سکوت دنیا را در این جنایت حیرت انگیز خواند و گفت: کمیته حقیت یاب سازمان ملل آمار کشته شدگان را ده نفر و علت اصلی حادثه را درگیری شیعیان و ایجاد ناامنی در کشور با ارتش خواند.

شیخ اسماعیل افزود: انگلیس و امریکا و اسرائیل با ثروت باد آورده عربستان در تلاش بودند و هستند تا براین جنایت بزرگ سرپوش گذارند و حتئ ما در نبرد تن به تن شاهد حضور فرماندهان اسرائیلی و انگلیسی در حمله مستثشاران ارتش به شیعیان بی گناه نیجریه بودیم.

وی افزود: امروز از شما ملت مسلمان و همیشه در صحنه میخواهیم تا برای سلامتی و پیروزی شیخ زکزاکی دعا کنید زیرا شیخ در زندان ارتش بسیار آگاهانه به انقلاب خود ادامه خواهد داد و روزه گرفتن در ماه های رجب و شعبان و رمضان بیانگر نزدیکی قلب این مجاهد به خدا و انبیا و خاندان اهل بیت پیامبر (ص) است.

همچنین در ابتدای این مراسم معاون دفتر قرآن و عترت اداره کل ارشاد و اسلامی لرستان با اشاره به نقش رهبری امام در پیروزی انقلاب خلوص نیت و اسلام گرایی مردم را رمز پیروزی آنها دانست.

احمدی الگوگیری از انقلاب ایران را از نشانه های تشکیل حکومت اسلامی در آینده ای نزدیک دانست و آغاز انقلاب نیجریه را برگرفته از همین انقلاب خواند افزود: امیدواریم که تا رسیدن پرچم اسلام به‌دست صاحب اصلی آن روزی شاهد نابودی مستکبران و طلوع خورشید اسلام در سراسر دنیا باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار