کد خبر: ۲۳۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 01 June 2016



به گزارش تابناک لرستان،فرماندار پلدختر گفت: فرهنگ سازی ، بهترین شیوه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد است و بی اطلاعی خانواده ها از مضرات مواد مخدر موجب رشد این پدیده شوم در بین جوانان شده است.

نورالدین درمنان روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر نیروی انسانی را مهمترین سرمایه هر کشور دانست و افزود: آگاه سازی والدین از مضرات مواد مخدر راهکار پیشگیرانه است .
وی با بیان این که در حال حاضر 540 نوع مواد روان گردان در جهان عرضه می شود گفت: چهارمین بحران در جهان موضوع مواد مخدر و روان گردان است و مصرف این دو مواد به عنوان بزرگترین شوک هزاره سوم به شمار می آیند .
وی افزود: دشمن تلاش می کند با توسعه، شیوع و ترویج مصرف مواد مخدر نسل آینده کشور رابه نسل بی اراده ، سست عنصر ، فاقد مهارت ، توان و بضاعت مادی و معنوی تبدیل کند .
وی اعتیاد و مواد مخدر را یک بلای خانمانسوز و بزرگترین تهدید اجتماعی دانست و افزود: اعتیاد جنگ خاموش علیه جوانان و بیماری خانمانسوز است که مشکلات عدیده ای را برای اجتماع را فراهم می کند.
فرماندار پلدختر سلامت و امنیت مردم را در گرو مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت:خانواده ها به مقوله آسیب های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و آگاه سازی این نهاد و آشنایی با این معضل بزرگ اجتماعی ضروری است .
درمنان با بیان این که در صورتی که فردی در خانواده دچار اعتیاد شود علاوه بر خانواده خود افراد جامعه را نیز در گیر می کند، افزود: خانواده ها باید نقش خود را در این رابطه ایفا کنند اما مشغله کاری، استرس و اضطراب باعث شده که این وظیفه به فراموشی سپرده شود.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در این زمینه به کمک بیایند تا خانواده بتواند نقش خود را ایفا کندزیرا آگاه کردن مردم از مضرات و خطرات مصرف مواد مخدر باعث کاهش گرایش به مصرف مواد می شود و لازمه تحقق این امر ، اجتماعی کردن و مشارکت مردمی است .
فرماندار پلدختر نقش رسانه های جمعی را در آسیب شناسی مسایل اجتماعی بسیار اثر گذار دانست و گفت:امروزه رسانه های جمعی به ویژه مطبوعات به عنوان قطب وزین حوزه فرهنگ و رسانه نقشی موثر و مانا دارند که در راستای آسیب شناسی اجتماعی و توسعه فرهنگی می توانند راهبر و کارگشای افق های روشنی را ترسیم کنند .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: از اعضای شورا انتظار می رود به این جلسات اکتفا نکنند به صورت تخصصی در جلسات شرکت کنند .
غلامرضا آقا میرزایی از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر خواست گزارش کار را به صورت هفته ای دریافت کند .
وی از تشکیل اتاق فکر مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پلدخترخبر داد و افزود:با استفاده از نخبگان و افراد خوش فکر و همه گروه ها اتاق فکر برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تشکیل شود و راهکارهای تاثیر گذار پیشنهاد و عملیاتی شود .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت:با تشکیل اتاق فکر از افراد صاحب نظر و نوآور در مراکز آموزش عالی ، بهزیستی ، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط دعوت شود تا از دیگاه ها و نقطه نظرات آنها استفاده شود

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار