کد خبر: ۲۳۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 01 June 2016


زندانی

به گزارش تابناک لرستان ،مدیرکل زندان‌های استان لرستان گفت: کمک به خانواده‌های زندانیان در استان لرستان فرهنگ‌سازی شود تا مردم در این صحنه‌ نیز حضور پیدا کنند.

  محمدعلی محمدی ظهر امروز در همایشی که به مناسبت روز نسیم مهر(روز حمایت از خانواده زندانیان) در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه یکی از مسائل موردتوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مورد سفارش امام خمینی(ره) بوده و اول انقلاب  سرلوحه برنامه‌های مختلف حکومت و دولت‌ها بوده است.

وی بابیان اینکه زندانیان را نباید حذف‌شده و خط‌خورده از جامعه بدانیم، افزود: ما بر اساس آموزه‌های دینی خود باید به تکریم شخصیت انسان پرداخته و کاری کنیم زندانیان مجدداً احیای نفس شوند.

مدیرکل زندان‌های لرستان عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرایش سازمان زندان‌ها به این سمت معطوف شد که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مستمر فرهنگی و تربیتی که متأثر از برنامه توسعه قضایی است فضای زندان‌ها به‌گونه‌ای شود که سبب کاهش بازگشت مجدد زندانیان و اصلاح روحیه آن‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم نداشتند، بیان کرد: این خانواده‌ها هم در بعد مادی و اقتصادی و هم در بعد فرهنگی و تربیتی دچار مشکلات فراوان شده و برخی از آن‌ها نیز مرتکب جرم شده و سر از زندان درمی‌آورند.

محمدی بابیان اینکه استعدادهای بسیار خوبی در خانواده‌های زندانیان وجود داشته که نیاز به توجه دارند، گفت: ما به یک عزم ملی برای حل کردن مشکلات زندانیان و خانواده‌های آن‌ها و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان زندان‌ها برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و مادی برای خانواده‌های زندانیان انجام داده است، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی قرار بود برای نهادهای حمایت از خانواده زندانیان اعتبار در نظر گرفته شود که کند پیش می‌رود.

مدیرکل زندان‌های لرستان بابیان اینکه در حال حاضر همه دستگاه‌ها و نهادهای استان حضور فعال در کمک به خانواده‌های زندانیان دارند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم در رابطه با کمک به خانواده‌های زندانیان فرهنگ‌سازی شده و مردم که در همه صحنه‌های انقلاب حاضر بوده‌اند در این صحنه نیز حضور یافته و کمک کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار