کد خبر: ۲۳۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 02 June 2016



به گزارش تابناک لرستان ،کلنگ فاز چهارم کارخانه سیمان دورود در سفر هیأت دولت یازدهم به لرستان و با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیست و هشتم خرداد 93 به زمین زده شد اما به علت مشکل ارزی بعد از حدود 24 ماه از کلنگ‌زنی، عملیات احداث آن شروع نشده است.

در زمان کلنگ‌زنی اعلام شد که راه‌اندازی این فاز به 320 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با بهره‌برداری از آن 350 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

قرار بود، بانک‌های رفاه، توسعه تعاون و صندوق توسعه "منابع ارزی" را تأمین ‌کنند و سیمان فارس و خوزستان سرمایهگذاری فاز چهارم را انجام دهند.

حسین فاتح رئیس هیات مدیره شرکت سیمان دورود درباره آخرین وضعیت این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، ضمن بیان تشریح پیگیری‌های به عمل آمده از طرف سهامدار عمده(شرکت هلدینگ فارس و خوزستان) و حمایت مسئولان استانی افزود: این شرکت درصدد رفع موانع نهایی ایجاد شده به منظور اجرایی شدن پروژه فاز چهار کارخانه سیمان دورود است.

وی ادامه داد: با توجه به نشانه‌های مثبت خروج اقتصاد کشور از رکود و پیش‌بینی برگشتن رونق اقتصادی به فضای کسب و کار از یک طرف و مستهلک بودن کارخانه سیمان دورود و هم‌نشینی آن با منطقه شهری، طرح جایگزینی این کارخانه با تکنولوژی روز طی چند سال اخیر در دستورکار هیات مدیره قرار گرفته است و تلاش می‌شود در سایه حمایت سهامداران و مسئولان استانی، شرکت طی سال‌ جاری وارد فاز عملیاتی شود.

فاتح یادآور شد: عدم آزادسازی تسهیلات ارزی توسط بانک‌های طرف قرارداد به‌علت کمبود نقدینگی و مشکل تضامین انجام پذیرفته تاکنون مانع اجرای عملیات نهایی بوده که با پیگیری‌های اخیر و قول‌های مساعد کنسرسیوم بانک‌ها، هیات مدیره شرکت امیدوار است این مشکل به‌زودی مرتفع و عملیات اجرایی احداث کارخانه آغاز شود.

همچنین فریدون رحمانی مدیرعامل شرکت سیمان دورود در این باره گفت: اجرای فاز 4 شرکت از مطالبات مردمی منطقه بوده که چشم شهروندان به اجرای آن دوخته شده و تلاش می‌کنیم که این مطالبه محقق شود.

وی بیان کرد: در این خصوص پیگیری‌های استاندار، نمایندگان مجلس در شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و سایر مسئولان قابل تقدیر است.

رحمانی یادآور شد: سیمان دورود از کارخانجات با سابقه‌ی درخشان چندین دهه در کشور اسلامی‌مان بوده که به لحاظ بالا بودن کیفیت سیمان‌های تولیدی و بکارگیری آن در مصارف ویژه و پروژه‌های زیربنایی و عظیم شهرت منطقه‌ای دارد.

مدیرعامل شرکت سیمان دورود خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده شرکت در سال 1394 شامل؛ تفکیک سند مالکیت فاز 4، اصلاح سند مالکیت اراضی مربوطه، اخذ استعلام پدافند غیر عامل، مجوز اداره کل راه و شهرسازی، تهیه گزارش مکان‌یابی و اسقرار فاز 4، اخذ مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و مراحل نهایی تغییر کاربری زمین ، موانع موجود استانی برطرف شده و مشکل عمده‌ای از این بابت وجود ندارد.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار