کد خبر: ۲۳۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 02 June 2016



به گزارش تابناک لرستان ،فرماندار پلدختر گفت: با توجه به فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها رسالت و سیاست مدیریت بحران خطر پذیری و مدیریت برگشت پذیری بعد از حادثه است .

نورالدین درمنان روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اطفای حریق شهرستان پلدختر افزود: در فصل گرما شناسایی دقیق نقاط بحرانی و آمادگی جهت مقابله با حوادث احتمالی ضرورت بیشتری پیدا می کند .
وی بزگترین چالش شهرستان در فصل گرما را آتش سوزی دانست و گفت: آتش سوزی و خشکی رودخانه کشکان بزرگترین نگرانی در تابستان است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شودتا کارایی داشته باشد .
وی افزود: با توجه به این که فصل گرما در شهرستان پلدختر زودتر آغاز می شود از لحاظ آتش سوزی نسبت به سایر شهرستان ها آسیب پذیر تر است .
وی از مدیران استانی به ویژه مدیر کل منابع طبیعی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خواست به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند .
فرماندار پلدختر گفت: دهیاران با هماهنگی پایگاه های مقاومت در روستاها برای آمادگی مقابله با آتش سوزی های احتمالی با روستاییان قرارداد منعقد کنند .
وی افزود: بخشداران آمادگی دارند که با اداره منابع طبیعی که متولی کار است برای اطفای حریق و این که به موقع و بلافاصله در محل آتش سوزی حضور یابند ، برنامه ریزی کنند .
وی گفت: با توجه به این که در شهرستان پلدختر آتش سوزی در نقاط مختلفی صورت می گیرد لازم است منابع طبیعی برای تشکیل تیم تدارکات و پشتیبانی و رساندن آب و غذا به نیروها و کمک به آنها در هنگام خستگی برنامه ریزی کند تا بتواند به موقع ارایه خدمت کند .
درمنان افزود: با توجه به این که در شهرستان وسایل نقلیه مجهز به مخزن آب وجود ندارد ، تامین آن از ضروریات است تا بتوان با استقرار این گونه وسایل نقلیه در نزدیکی محل حادثه بتوان از آنها برای پر کردن پی در پی دستگاه های خاموش کننده استفاده کرد .
وی گفت: دستگاه' فلکسی بک 'وسیله ای با 10 لیتر ظرفیت که می توان آن را با کوله پشتی حمل و برای خاموش کردن آتش با حمل آب از آن استفاده کرد .
وی افزود: این مطلب که آنچه می سوزد از داشته های گذشته ، حال و آینده ما است در بین مردم فرهنگ سازی شود و مسولان پای کار باشند و هر کجا اختلاف طایفه ای وجود دارد ورود پیدا کرده و اطلاع رسانی کنند .
فرماندار پلدختر گفت : انتظار می رود مدیران استانی در شهرستان بیشتر حضور پیدا کرده و مسایل و مشکلات را از نزدیک رصد کنند و به کمک مدیران شهرستانی بیایند تا بتوان مانند سال گذشته یک گام به جلو و کمترین هزینه را متحمل شویم .
مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: طبق آخرین آمار سازمان هواشناسی این استان در سال آبی جاری سومین استان پرباران کشور بعد از دو استان شمالی اعلام شده است .
رضا آریایی افزود: با این وجود نباید فراموش کرد که خشک سالی همچنان مشکل اصلی و حاد استان لرستان است که با وجود یک دهه خشک سالی یک سال بارندگی آن را جبران نخواهد کرد.
وی با بیان این که طی پنج سال گذشته حدود 13 هزار هکتار از بهترین جنگل های استان دچار آتش سوزی شده اند گفت: مشکل تنها آتش سوزی ها نبوده بلکه زوال جنگل های بلوط در اثر بیماری معضل گرد و غبار ، تجاوز به جنگل ها و ذغال گیری از موارد دیگری است که باعث توسعه تخریب گسترده در استان لرستان شده است .


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار