کد خبر: ۲۳۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 02 June 2016

برداشت زردآلو در شاهرود

















به گزارش تابناک لرستان ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: پیش بینی می شود عملکرد باغات زردآلوی این شهرستان در سال جاری بیش از پنج هزار تن باشد.

مراد بیرانوند  به آغاز برداشت از مزارع جو در سطح شهرستان خرم آباد اشاره کرد و اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۲۱ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان خرم آباد به کشت ارقام جو محلی و اصلاح شده اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی مناسب سال زراعی جاری پیش بینی می شود بیش از ۳۵ هزار تن محصول جو مرغوب تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد قیمت تضمینی خرید جو تولیدی کشاورزان را حدود هزار تومان برشمرد و گفت: جو تولیدی کشاورزان خرم آبادی توسط کمیسیون های خرید تحت پوشش شرکت پشتیبانی امور دام لرستان خریداری شده و تمهیدات لازم برای خرید تضمینی این محصول در شش کمیسیون خرید مهیا شده است.

بیرانوند همچنین به آغاز برداشت محصول زردآلو از باغات شهرستان خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: در این شهرستان بیش از هشت هزار و ۹۰۰ هکتار باغ مثمر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری حدود ۵۵۰ هکتار از باغات زردآلو به تولید اقتصادی رسیده اند، عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی های سازمان جهاد کشاورزی خرم آباد از جمله برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص هرس بموقع، کود دهی مناسب و تنظیم دوره های آبیاری در باغات پیش بینی می شود از هر هکتار باغ زردآلو به طور میانگین بیش از هشت تن زردآلوی با کیفیت تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد افزود: در مجموع پیش بینی می شود عملکرد باغات زردآلوی شهرستان خرم آباد در سال جاری بیش از پنج هزار تن باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار