کد خبر: ۲۳۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 02 June 2016


811705878_118362

به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه بلوطستان ،جلسه ی ستاد پیشگیری و مقابله با حریق شهرستان کوهدشت در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد.

در این جلسه احسان جهانیان فرماندار کوهدشت گفت : برکت وافر ریزش نزولات الهی که سبب شاد شدن دل همشهریان عزیز گردید نباید ما را از شکر گذاری خداوند متعال  به خاطر این برکتی که بعد از سالها و حتی دهه ها نصیب مردم این منطقه گرداند ه غافل کند .

وی ضمن تشکر از تمام افرادی که سال گذشته درگیر اطفاء حریق بوده اند گفت : از نظر کارشناسان فن برای وقوع آتش سوزی جنگلها  و مراتع 3 ظلع وجود دارد ، هوا به عنوان اکسیژن سوختی آتش سوزی، مواد سوختنی که در جنگلها و مراتع به وفور پیدا می شود و ظلع سوم حرارت است ، همه ما باید با هوشیاری و سفارش خود و دیگران به مراقبت از ظلع دوم و سوم به صورت مستمر و فراگیر کوشا و پای کار باشیم .

فرماندار کوهدشت اضافه کرد : اقداماتی را در سطح شهرستان با همفکری دوستانی که تجربه این موضوع را داشته اند انجام داده ایم ، ستاد کنترل و مدیریت آتش سوزی جنگلها و مراتع را تشکیل داده ایم ، تخصصی کردن و تفکیک وظایف یکی از کارهای  خوبی است که صورت گرفته است ، پنج کمیته در  شهرستان تشکیل و پنج اداره مسئول این پنج کمیته را عهده دار شده اند ، بخشداران نیز همین جلسه را در سطح بخشها تشکیل داده اند ، دهیاران عزیز پای کار هستند .اینها بخشی از  کارهای صورت گرفته در این راستا است .

جهانیان خاطر نشان کرد :اینکه بگوئیم مردم در قبال آتش سوزی وظیفه دارند ، نخیر ، مردم وظیفه ای ندارند ، بنده عرض می کنم نگه داری جنگلها وظیفه منابع طبیعی است ، فلسفه تشکیل منابع طبیعی همین است ، اما از آن طرف از  مردم خواهش می کنیم ، درخواست می کنیم از اهالی روستاها ، کشاورزان ، دهیاران ، مردم شهر که بیایند و ما را کمک کنند ، از تمام مردم انتظار داریم که ما را در این امر همیاری و کمک نمایند .

فرماندار کوهدشت در پایان گفت : همه مدیران شهرستان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات به طور  100 درصد در اختیار ستاد پیشگیری و مقابله با حریق شهرستان هستند ، وی گفت : از  همه همشهریان عزیز که سال  گذشته خوب  عمل کردند ، موفق عمل کردند و سربلند از این آزمون بیرون آمدند انتظار داریم امسال  هم مجموعه مدیریتی شهرستان را کمک نمایند که انشاالله شاهد کمترین حریق و آتش  سوزی باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار