کد خبر: ۲۴۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 05 June 2016
image.png


















به گزارش تابناک لرستان ، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اطلاعات درست و دقیقی از مجموعه دارایی و اموال دولت وجود ندارد که به دنبال آن هستیم در سال جاری این نقیصه را رفع کنیم.

 محمد شرفشاهی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی لرستان با اشاره به اینکه از وزارت اقتصاد و دارایی به ابر وزارتخانه تعبیر می شود، اظهار داشت: سیطره و حوزه نفوذی این وزارتخانه در نقاط مختلف کشور و حتی برون از مرزها گسترده بوده و در این وزارتخانه تنوع حوزه های مختلف کاری از جمله بانک، بیمه، مالیات، خصوصی سازی و گمرک فراوان است.

وی با بیان اینکه به علت تنوع موضوع و حساسیت وزارت امور اقتصادی و دارایی باید برای انتخاب مدیران استانی نگاه عمیقی وجود داشته باشد، عنوان کرد: یکی از موضوعات جدی وزارت اقتصاد و دارایی بحث سرمایه گذاری است که مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی لرستان باید به آن توجه داشته و مجموعه مدیران استانی از پتانسیل های لرستان در حوزه سرمایه گذاری استفاده کنند.

معاون توسعه و مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی بحث اقتصاد مقاومتی را از موضوعات جدی کشور و دولت دانست و گفت: از ۱۲ برنامه اقتصاد مقاومتی سه برنامه مستقیما به وزارت امور اقتصادی و دارایی مربوط می شود و اخیرا از سوی دکتر جهانگیری ۱۲ برنامه عملیاتی در قالب اقدام و عمل ابلاغ شده است.

شرفشاهی به تشکیل شورای هماهنگی وزارت امور اقتصاد و دارایی در سطح استان ها اشاره کرد و گفت: از سال گذشته این شورا برای ساماندهی وضعیت استان ها تشکیل شد و مدیران استانی مکلف شدند نسبت به تشکیل این شورا در استان خود اقدام کنند.

وی همچنین به تدوین سند راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی در قالب هفت راهبرد اصلی اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که استان ها باید در قالب شورای راهبردی به آن توجه کنند موضوع کسب و کار و سهولت در این رابطه است زیرا یکی از موضوعات جدی دولت سهولت کسب و کار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه دولت یازدهم طی دوره خدمت خود موفق شده رتبه قابل توجهی در زمینه توسعه کسب و کار به‌دست آورد، بیان داشت: طی دو سال اخیر جایگاه ایران در زمینه بهبود وضعیت حوزه کسب و کار ۳۴ رتبه ارتقاء یافته است.

شرفشاهی یکی از مطالبات جدی وزارت امور اقتصاد و دارایی از استان ها را توجه به بهبود فضای کسب و کار در استان ها دانست و اضافه کرد: قرار است طی سال جاری رتبه سهولت در کسب و کار کشور هفت رتبه ارتقاء یافته که این امر می تواند موجب تسهیل شرایط در بحث سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران خارجی شود.

وی یکی از سیاست های وزارت امور اقتصاد و دارایی را افزایش سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: برای این منظور مطابق برنامه وزارت امور اقتصاد و دارایی مقرر شده میزان جذب سرمایه گذاری خارجی هفت میلیارد دلار در سال جاری تحقق داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی بحث درآمد را از دیگر موضوعات جدی این وزارتخانه دانست و بیان داشت: باید زمینه های تحقق رشد درآمد پیش بینی شده برای استان در سال جاری محقق شود در این راستا دولت به دنبال ایجاد شرایطی است که با اتکا به اقتصاد بدون نفت بتوان میزان درآمد را افزایش دهد که طی سال های اخیر در این زمینه توفیقاتی به دست آورده است.

شرفشاهی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر میزان درآمدهای مالیاتی دولت فارغ از درآمدهای نفتی قابل توجه بوده است، عنوان کرد: سال ۹۴ یکی از سال های پرمشقت و سخت از لحاظ درآمد و هزینه برای اقتصاد کشور و دولت بوده است.

وی افزود: بخشی از این مشقت ها متاثر از سیاست های غلط دولت گذشته بوده که به دولت یازدهم به ارث رسیده است به‌طوریکه با گذشت زمان این سیاست های غلط ضربه های جدی به اقتصاد کشور وارد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی یکی از مشکلات کشور را موضوع آمایش سرزمین دانست و گفت: سرزمین رکن اصلی برای سیاست گذاری های اقتصادی است که اگر به موضوع آمایش سرزمین توجه جدی نشود بسیاری از سرمایه ها در مسیر صحیح استفاده نمی شوند لذا باید اصل سرمایه گذاری را به موضوع آمایش سرزمین معطوف کرد.

شرفشاهی با اشاره به اینکه در سال جاری به دنبال تحقق طرح جامع مالیاتی هستیم، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم این طرح را در سطح کشور فراگیر کنیم.

وی افزود: با تحقق فراگیر کردن طرح جامع مالیاتی میزان وصول عای مالیاتی معنادار شده و برنامه ریزی های بهتری برای استفاده از منابع درآمدی صورت می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی موضوع مولد سازی و مدیریت دارایی های دولت را از برنامه های جدی وزارت امور اقتصاد و دارایی دانست و گفت: در کشور متاسفانه هنوز اطلاعات درست و دقیقی از مجموعه دارایی و اموال دولت وجود ندارد چه بسا بسیاری از این دارایی ها مورد شناسایی قرار نگرفته اند و این یکی از ضعف های وزارت امور اقتصاد و دارایی است که به دنبال آن هستیم در سال جاری آن را تحقق دهیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار