معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر مدرسه برای رسیدن به سند تحول باید طرح تعالی مدیریت را دنبال کندتصریح کرد: تعالی و پیشرفت یک مسیر بدون پایان است و آموزش و پرورش کشور ما در نقطه‌ای قرار دارد که باید از کیفیت و ارتقای کیفیت از لحاظ پوشش آموزشی برخوردار باشد.
کد خبر: ۲۴۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 05 June 2016




به گزارش تابناک لرستان ،علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  هر مدرسه برای رسیدن به سند تحول باید طرح تعالی مدیریت را دنبال کندتصریح کرد: تعالی و پیشرفت یک مسیر بدون پایان است و آموزش و پرورش کشور ما در نقطه‌ای قرار دارد که باید از کیفیت و ارتقای کیفیت از لحاظ پوشش آموزشی برخوردار باشد.

 وی که در نشست مدیران آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب گفت :در حال حاضر در دوره ابتدایی 100 درصد، دوره متوسطه اول 94 و در دوره متوسطه دوم متوسطه 82 درصد پوشش آموزشی وجود دارد.

زر افشان افزود:به سمت تولید بسته‌های آموزشی، اجرای کمک‌های آموزشی و بسته‌های آموزشی معلمان حرکت کردیم تا همه به آموزش یکسان در کل کشور دسترسی داشته باشند  وهم اکنون بیش از 70 درصد فرهنگیان دارای تحصیلات کارشناسی و ارشد هستند و این نشان از ذخیره کارشناسی و دانش علمی آنان دارد تا بر مبنای این ذخیره علمی به دنبال بهبود کیفیت آموزش و پرورش باشیم.

وی عنوان کرد: براساس ساختار 3-3-6 تغییر گسترده در آموزش و پرورش انجام شد که این همراه با تغییر محتوا، جابجایی نیروی انسانی بوده است و این تغییرات توجه به کیفیت را طلب می‌کند.

زر افشان گفت: هنگامی که فرآیند یادگیری و یاددهی دچار تحول شد و ارتقای کیفیت پیدا کرد در آن زمان می‌توانیم بگوییم نظام تعلیم و تربیت تغییر یافته است.

وی ادامه داد: در فصل چهارم سند تحول بنیادین چشم‌انداز نظام تعلیم و تربیت در افق 1404 ترسیم شده است و فصل چهارم این سند، مدرسه در افق 1404 تبیین شده که برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز باید آن را در درون مدرسه جستجو کرد.

زرافشان بیان داشت: مدرسه در افق چشم‌انداز مدرسه‌ای که دارای مدیریت، ظرفیت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری باشد؛ مدرسه باید مبتنی بر رویکرد مدیریتی نقدپذیر و مشارکت‌جو باشد.

وی  اضافه کرد: مدرسه کانون اصلی تحول در هر نظام و تعلیم و تربیت است و باید ارتقای کیفیت و بهبود آموزش را در راستای این سند دنبال کنیم و مدرسه باید برخوردار از قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بوده و مدیریتی داشته باشد که به استقبال تصمیم‌ها می‌رود.

زرافشان  اظهار داشت:مدرسه تنها کانون مهم است که دارای نظام تصمیم‌گیری برای تغییر در محله است، و  در حال حاضر 8000 مدرسه در طرح تعالی مدیریت آموزش و پرورش در نظر گرفته شدند و هر مدرسه‌ای برای رسیدن به سند تحول باید طرح تعالی را دنبال کند.

وی یادآور شد: انتخاب مدیران در یک فرآیند(یادگیری، یاددهی و تعامل) انتخاب شود نه در یک نقطه و چنانچه انتصاب مدیران براساس این فرآیند باشد حتماً شایسته سالاری را در انتخاب مدیران اعمال شده است.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نسبت به تشکیل دبیرخانه و پایگاه گروه‌های آموزشی مدیران اقدام کرده‌ایم ارتقای مدیریت مدرسه با تبادل اندیشه و تجربه است. برش استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای برای توزیع متوازن منابع ایجاد شده و در لرستان گام‌های خوبی برداشته شده است.

علی زر افشان تاکید کرد: در سند تحول بنیادین و در هدف عملیاتی شماره 21 آمده است بازنگری و بازمهندسی ساختاها، رویه‌ها و روش‌ها اهدف عملیاتی هستند تا اهداف کلان را محقق کنند و در آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه هدایت تحصیلی بر اساس 4 عامل امکانات، نیاز، استعداد و علاقه انجام می‌شود و متوسطه دوره نیمه تخصصی آموزش و پرورش است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار