کد خبر: ۲۴۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 05 June 2016



به گزارش تابناک لرستان ،استاندار لرستان گفت: اعتماد به نفس کاذب و فعالیت‌های بدون کارشناسی ضد توسعه و خودباوری است.

 مهندس هوشنگ بازوند در مجمع مشورتی توسعه استان، افزود: رشد توسعه در دنیا بسیار زیاد است اما در ایران این رشدتا اوایل انقلاب سرعت بسیار اندکی داشته است در حالی‌که از ابتدای انقلاب تاکنون رشد و توسعه سرعت به مراتب بیشتری یافته است.

وی اظهار کرد: برای توسعه نیازمند تغییر نگاه هستیم. هنر ما باید در بحث توسعه این باشد که ظرفیت خلق کنیم و بستر مناسب برای رشد و توسعه را فراهم کنیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: بسیاری از کشورهای جهان به مراتب نسبت به کشورمان ظرفیت‌های طبیعی کمتری را برخوردار بوده‌اند ولی آنها ظرفیت خلق کرده و بستر لازم برای رشد و توسعه را ایجاد کرده‌اند.

بازوند اضافه کرد: مجمع مشورتی توسعه لرستان باید در بحث آسیب‌شناسی توسعه استان فعالیت کند به ویژه درخصوص آسیب نگاه دولتی بودن رشد و توسعه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اعتماد به نفس کاذب و فعالیت‌های بدون کارشناسی ضد توسعه و خودباوری است، بیان کرد: تا سال‌های آینده هر کشوری که رشد و توسعه مبتنی بر شرکت‌های دانش‌بنیان و مسیر علمی و پژوهشی نباشد، یک کشور عقب افتاده و جهان سومی محسوب خواهد شد.

استاندار خاطرنشان کرد: مجمع مشورتی توسعه استان باید مطالعات مردمی و نخبگان استان را در مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه استان به مراجع ذی‌صلاح به ویژه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منتقل کند.

بازوند افزود: اشتغالزایی و رسیدگی به مناطق محروم به عنوان محورهای اصلی فعالیت‌های دولت درلرستان باید به صورت ویژه در دستورکار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و با در نظر گرفتن این محورها می‌توانیم شاهد شکوفایی اقتصادی و توسعه مناسب‌تر استان باشیم.

وی راه‌اندازی مجتمع کشت و صنعت لرستان را مصداق عینی عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: آغاز به کار این مجتمع می‌تواند در فضای پسابرجام موجب گشایش اعتباری و تجارت فی مابین ایران و سایر کشورها در حوزه تولیدات دامی و صنایع کشاورزی باشد.

استاندار لرستان تصریح کرد: الگو شدن در زمینه اقتصاد مقاومتی فرصتی بزرگ برای رشد و توسعه استان است و مدیران و مردم در کنار هم می‌بایست از اینظرفیت استفاده کنند.

بازوند اضافه کرد: برای توسعه تنها پول لازم نیست بلکه باید افق نگاه و فرهنگ نگرش به توسعه و رشد تغییر کند و به زیرساخت‌های ذهنی توجه شود.

وی با بیان اینکه موانع نرم‌‌افزاری رشد و توسعه در لرستان عامل این شده که برخی سرمایه‌گذاران از حضور در اقتصاد استان سر باز زنند، افزود: موانع ذهنی و نگرش‌های اشتباه فکری عامل این شده که به طور مثال احیاء مرکزی چون سربازخانه و تبدیل آن به هتلی برای ارائه خدمات به گردشگران و بازدیدکنندگان قلعه فلک‌الافلاک مورد هجمه قرار می‌گیرد.

بازوند یکی دیگر از دغدغه‌های جامعه را اشتغال عنوان کرد و افزود: امید است بتوان با بهبود شرایط اقتصادی این دغدغه‌ها را رفع کرد.

استاندار یادآور شد: اقتصاد مقاومتی مبحثی است که توجه به آن به رشد، پویایی و تحرک اقتصاد کمک شایانی می‌کند و با برنامه‌ریزی در این خصوص و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها می‌توان در جهت توسعه گام برداشت.

به گزارش ایسنا مجمع مشورتی توسعه استان شامل 21 نفر عضو است ودر استان 12 کارگروه تخصصی دارد و در شهرستان‌ها نیز با عضویت 15 نفر و فعالیت 6 کارگروه به رشد و توسعه استان کمک می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار