کد خبر: ۲۴۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 06 June 2016



اعزام مبلغ

به گزارش تابناک لرستان ،معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: بیش از هزار و ۲۵۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان به استان لرستان اعزام می‌شود و به تبلیغ احکام نورانی اسلام می‌بپردازند.

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان اعزام مبلغان به سطح کشور است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در ماه مبارک رمضان بیش از هزار و 250 مبلغ از دفتر  تبلیغات، سازمان تبلیغات، معاونت تبلیغ حوزه علمیه، اوقاف و امور خیریه، گروه‌های جهادی، مبلغ و مبلغه و بومی در استان لرستان به تبلیغ احکام  نورانی اسلام بپردازند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: روحانیون اعزامی یک روز قبل از ماه مبارک رمضان تا یک روز بعد از ماه رمضان در مناطق حضور دارند و سازمان ضمن حمایت از آن‌ها و فراهم نمودن زمینه اعزام، برنامه سرکشی به این افراد به‌ ویژه روحانیون اعزامی به مناطق محروم  را دارد و از میزبانان روحانیون نیز تجلیل به عمل می‌آورد.

وی بیان کرد: این افراد ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی، ایراد سخنرانی، تلاوت قرآن، تسطیح نماز و برپایی محافل انس با قرآن در طول ماه مبارک رمضان به اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغ و سخنرانی در ادارات سطح شهرها و بخش‌ها نیز می‌پردازند.

غلامی بابیان اینکه خود را در خط مقدم جبهه فرهنگی می‌دانیم تا به منویات رهبر معظم انقلاب جامعه عمل بپوشانیم تصریح کرد: روحانیون اعزامی ضمن تبلیغ احکام نورانی اسلام برنامه‌های که مدنظر سازمان تبلیغات است از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را در دستور کار قرار می‌دهند تا فرهنگ‌سازی در راستای اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دو نفر از مفسران قرآنی در مرکز تفسیر کشور  دعوت شده که در ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد به تفسیر قرآن می‌پردازند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: در ماه مبارک رمضان هرروز یک جزء از قرآن کریم با حضور قاریان برجسته و مردم علاقه‌مند به قرآن کریم  تلاوت می‌شود؛ برنامه جزء خوانی قرآن را در مرکز استان  و در شهرستان بروجرد داریم که با همکاری صداوسیما در فرماندهی نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه حلقه‌های معرفتی نیز در این ایام تشکیل می‌شود اظهار داشت: سال‌های گذشته علاوه بر شهرها، در بخش‌ها و دهستان‌ها که معمولاً روستاها و بخش‌ها محروم بودند نیز محافل انس با قرآن برگزار می‌شد که سال گذشته بیشتر بخش‌ها و روستاهای پرجمعیت از این برنامه استقبال کردند.

غلامی افزود: امسال نیز این برنامه برگزار می‌شود و جزء خوانی قرآن در برخی از این مناطق با محوریت روحانیون مستقر در شهرستان‌ها، روستاها و مناطق مختلف استان لرستان است برگزار می‌شود و علاوه بر این، 104 نفر از اداره کل تبلیغات اسلامی به‌ عنوان روحانی مستقر تمام‌وقت و پاره‌وقت حضور دارند؛ حدود 70 الی 80 نفر نیز از معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در استان لرستان در خانه‌های عالم و یا در مناطق دیگر به تبلیغ احکام نورانی قرآن می‌پردازند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار