به گزارش تابناک لرستان ،حبیب الله خجسته پور فرماندار خرم آباد در نخستین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خرم‌آباد تاکید کرد:  سند اشتغال امسال خرم‌آباد از دو جنبه اهمیت دارد؛ یکی اینکه سند به صورت علمی و با استفاده از اطلاعات دستگاه‌های اجرایی تهیه شده و دوم، بحث شعار سال بوده و جایی که بناست اقدام و عمل کنیم همین بحث اشتغال است.

وی تصریح کرد:تعهدات دستگاه‌هایی اجرایی این شهرستان در سند اشتغال سال جاری  باید تحقق یابدچون دستگاه‌ها خودشان درخصوص اشتغال؛ اطلاعات و تعهد داده‌‌اند، تحقق آن را می‌خواهیم و عبارات «نمی‌توانیم و نمی‌شود» را از هیچ مدیری نمی‌پذیریم.

خجسته پور اظهار داشت تفاهم‌نامه‌ای بین دستگاه‌ها، دبیرخانه کارگروه و فرمانداری به عنوان نهاد حاکمیتی و ناظر بر اجرای سند امضا شده و با تمام توان در راستای تحقق سند اشتغال باید تلاش کنیم.

وی افزود: لرستان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده لذا باید در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن بحث اشتغال است.

نماینده عالی دولت در خرم آباد خاطر نشان کرد: تا سال 92 و براساس آمار مرکز آمار، لرستان رتبه نخست بیکاری کشور را داشت ولی از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، لرستان به رتبه پنجم رفته و این خیلی خوشایند است اما تا رسیدن به میانگین کشوری هنوز راه درازی داریم.

خجسته‌پور گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی سند اشتغال را نصب‌العین قرار بدهند و در راستای تحقق آن به صورت جدی تلاش کنند.

وی  به  ایجاد 6361 شغل در سال جاری اشاره کرد  عنوان کرد: شغل‌هایی که در این سند آمده، همه پایدار نیستند و برخی از آنها برای سال 95 برنامه‌ریزی شده و انتظار هم نداریم که 6361 شغل پایدار در سال جاری ایجاد شود و دستگاه‌های اجرایی اشتغال ایجادشده را در سامانه "رصد" ثبت کنند تا آمار و تعداد شغل‌های پایدار و ناپایدار مشخص شود.

فرماندار خرم‌آباد  تاکید کرد: هر ماه جلسات کارگروه اشتغال را برگزار می‌کنیم همچنین در تیر ماه گزارش چهار ماهه را از دستگاه‌ها می‌خواهیم و انتظار داریم تا آن موقع یک‌سوم تعهدات محقق شده باشد.

حبیب الله خجسته‌پور  اظهار داشت: انتظار داریم که کارکنان و مدیران اداره‌ها مشکل‌های سد راه بیکاران را رفع کنند و ما پشت میزها نشسته‌ایم که در راستای حل مشکل‌ها تلاش کنیم.