کد خبر: ۲۴۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 06 June 2016

خبرگزاری فارس: شهدای مدافع حرم برای حفظ حریم اهل‌بیت(ع) جانشان را تقدیم کردند



به گزارش تابناک لرستان ، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی عصر امروز در دیدار با خانواده سردار شهید رضا رستمی مقدم نخستین شهید مدافع حرم در خرم‌آباد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سردار رشید لرستانی اظهار داشت: شهید رستمی شایستگی شهادت را داشت، زیرا ایشان از جمله کسانی بودند که مرتب در نمازجمعه خرم‌آباد و همه برنامه‌های مذهبی حضوری پررنگ داشته است.

وی عنوان کرد: شجاعت، تدین و ایمان وی بر همه مردم پوشیده نیست، از این رو باید گفت شهدای مدافع حرم در نزد خدای متعال نسبت به سایر شهدای دیگر دارای قرب و منزلت هستند.

آیت‌الله میرعمادی تأکید کرد: شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) حرکت کرده و در خارج از مرزهای ایران اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند، از این رو، تفاوت این شهدا با شهدای دوران دفاع مقدس در این است که شهدای ما در آن زمان از سرزمین و خاک کشور برای جلوگیری از اشغال دشمنان دفاع کردند، اما شهدای مدافع حرم، برای حفظ دین و حریم اهل‌بیت(ع) جان خود را تقدیم کردند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم در سوریه به خاطر اینکه دشمنان به بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) هتک حرمت نکنند، جانانه جانفشانی کرده و جان خود را تقدیم اهل‌بیت(ع) و دفاع از دین کردند.

میرعمادی یادآور شد: روایت داریم که گفته شده اگر دیدید دین‌تان در خطر قرار گرفت، مال، جان و آبروی خود را تقدیم کنید و اگر دیدید جانتان در خطر افتاد، مال‌تان را تقدیم کنید، از این رو، شهدای مدافع حرم برای دفاع از دین همه چیز خود را تقدیم کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پرونده شهدای مدافع حرم را حضرت زینب(س) امضا می‌کند و امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران، پرچم این کشور در جهان اسلام به اهتزاز درآمده و مردم کشورهای مسلمان بحرین، شیعیان عربستان، یمن، عراق، سوریه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تنها به ایران نگاه می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: برای حفظ این پرچم باید جانفشانی و ایثارگری شود، از این رو، شهدای مدافع حرم با جانفشانی خود از دین اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) به خوبی دفاع کرده‌اند.

میرعمادی خاطرنشان کرد: همانگونه که شهادت امام حسین(ع) پس از 1400 سال زنده مانده، قطعاً این شهدا نیز زنده می‌مانند و محل شهادت آنها در آینده به زیارتگاه مسلمانان تبدیل می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروز آسایش و آرامش ایران اسلامی در سایه اقدامات شهدای مدافع حرم است و باید گفت امروز دشمن ما یک دشمن خونخواری است که جز مکیدن خون مسلمانان و منافع ملت‌های مسلمان چیز دیگری در سر ندارد.

وی در ادامه از خانواده شهید رستمی تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است، سردار شهید رضا رستمی‌مقدم 2 روز پیش در درگیری با گروه‌های تکفیری داعش در سوریه به فیض شهادت نائل آمد و قرار است که پس‌فردا پیکر این شهید در خرم‌آباد تشییع و خاکسپاری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار