کد خبر: ۲۴۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 06 June 2016



به گزارش تابناک  لرستان، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان دوشنبه، ۱۷ خردادماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: حدود ۹۰ درصد سند اقتصاد مقاومتی استان نهایی شده است و تا هفته آینده برش‌های شهرستانی این سند تهیه می‌شود.
وی اظهار کرد: در سند اقتصاد مقاومتی استان پیش‌بینی‌شده تا حدود ۹۴ درصد پروژه‌ها تکمیل و برخی نیز حدود پنج درصد افزایش پیشرفت فیزیکی داشته باشند.
استاندار لرستان تصریح کرد: در سند اقتصاد مقاومتی استان لرستان پیش‌بینی‌شده تا سد تاج امیر شهرستان دلفان در سال ۹۵، ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.
بازوند اضافه کرد: یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی و مردمی‌سازی آن است که صداوسیما نیز اکنون در حال انجام این رسالت است.
وی گفت: ۱۲۲ طرح اقتصادی در قالب یک‌هزار پروژه در سند اقتصاد مقاومتی استان تعریف‌ شده و بناست در سال ۹۵ در سند اشتغال ۲۵ هزار شغل ایجاد کنیم که طبیعتاً این اشتغال در برش شهرستانی باید مشخص شود که این برش شهرستانی به فرماندارها ابلاغ‌شده و تا پایان هفته نیز نهایی می‌شود.
استاندار  لرستان افزود: مطابق برنامه زمان‌بندی وزارت کشور که پایان خردادماه است برنامه اقتصاد مقاومتی باید تعیین تکلیف و از اول تیرماه باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.
بازوند اظهارکرد: کارگروه اقتصاد مقاومتی از هفته آینده در همه شهرستان استان برگزار می‌شود و پس‌از این جلسه نیز هر ۱۵ روز باید کارگروه اقتصاد مقاومتی توسط فرماندارهای هر شهرستان برگزار شود.
وی تصریح کرد: در نخستین کارگروه اقتصاد مقاومتی در هر شهرستان میثاق‎نامه شهرستانی فرماندار با گروهی از دستگاه‌ها به امضاء می‌رسد.
استاندار لرستان با بیان این‌که فرماندار هر شهرستان باید سند اقتصاد مقاومتی را به‌طور ویژه رصد کند بنابراین اگر کوتاهی در این زمینه رخ دهد باید فرماندار پاسخ‌گو باشد، اضافه کرد: یکی از روش‌های ارزیابی کار فرماندارها و همه مدیران بحث تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برابر سند اقتصاد مقاومتی استان است.
بازوند خاطرنشان کرد: در پروژه‌های تعریف‌ شده در سند اقتصاد مقاومتی ۳۴۰ واحد صنعتی  نیمه‌کاره و راکد وجود دارد که باید احیاء شوند.
وی افزود: هر مدیری که نتواند با سیاست اقتصاد مقاومتی در استان کنار نیاید به‌طور حتم برکنار می‌شود.
استاندار با اشاره به عملیات اجرایی سد معشوره، اظهار کرد: این سد به‌‌طور یقین در سند اقتصاد مقاومتی استان در دستور کار است از طرفی در ارتباط با این سد یک اختلاف با وزارت نیرو داریم که بنا است چهارشنبه این هفته در دستور کار شورای عالی قرار می‌گیرد و تعیین تکلیف می‌شود.
بازوند گفت: در این جلسه مصوب می‌شود همه بخشداران در کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار