به گزارش تابناک لرستان  ،صید احمد مرادی مدیر امور اراضی استان لرستان در  بازدید سعید رازانی دادستان خرم آباد از اراضی زراعی و باغی شهرستان خرم آبادبا بیان اینکه  میزان  تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان 90 درصد کاهش داشته است  تاکید کرد:متخلفین ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری علاوه بر قلع و قمع بنا از یک تا سه برابر بهای اراضی جریمه خواهند شد .

وی افزود: طی دو سال گذشته با راه اندازی گشت های حفظ کاربری و سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ و با مشارکت و همکاری مردم، دهیاریها، بخشداریها و شوراهای اسلامی و دستگاه انتظامی و قضایی پدیده تخریب، تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی ۹۰ درصد کاهش یافته است.

مرادی با بیان اینکه  مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها آمادگی لازم برای تشکیل پرونده به منظور اجرای طرحهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی را دارند عنوان کرد: اجازه تخریب و نابودی اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

در ادامه این بازدید سعید رازانی دادستان خرم آباد  با هشدار به افراد زمین خوار  خاطر نشان کرد: افرادسود جو باید از قطعه بندی، تفکیک و نابودی عرصه های کشاورزی خودداری کنند زیرا در غیر این صورت برابر مقررات با آنها برخورد  می کنیم .

رازانی  از مردم در خواست کرد تا ب دلالان، افراد سودجو و منفعت طلب فریب نخورند.

دادستان خرم آباد اظهار داشت: ر صورت احداث هرگونه بنا، حصار کشی و فنس کشی اراضی و باغات بدون اخذ مجوز، در دستگاه قضایی برای آنها پرونده تشکیل  می شود.