کد خبر: ۲۴۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 07 June 2016


لزوم نظارت مستمر شبکه بهداشت ودرمان برموضوع کیفیت نان وعرضه قلیان در شهروروستاها/شناسایی 28 کانون حشره سالک در پلدختر

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرگزاری برنا لرستان ،فرماندار پلدختر در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: مصوبات این شورا باید با دقت پیگیری و اجرا شود.

نورالدین در منان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم افزود: این عزیزان با نثار جان خود دراستای دفاع از حرم حضرت زینب "س”کاری بزرگ انجام می دهند و امروز لرستان مفتخر است که دو شهید را در روزهای اخیر در دفاع از حرم تقدیم کرده است.

وی گفت:در موضوعاتی نظیر کیفیت نان و عرضه قلیان شبکه بهداشت و درمان نظارت مستمری بر این دو موضوع داشته باشند.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه مدیران مرتبط در سطح شهر و روستاها نسبت به نظافت و شست و شوی مناطق در فصل گرما باید دقت داشته باشند ،گفت: آموزش همواره مورد تاکید است اما این آموزش ها باید در عرصه عمل به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: در حوزه روستایی وضع رضایت بخش نیست و سالک باید در سطح شهر و روستاها و مناطق در معرض آلودگی پیشگیری  و درمان شود.وی خواستار کلر زنی آب ها و رعایت بهداشت در آب شرب شد و گفت: هر جا که آلودگی بیشتر بود و دامنه فعالیت حیوانات مخزن بیماری از جمله سگ های ولگرد و فضولات حیوانی بیشتر بوده سالک هم دامنه بیشتری داشته است.

فرماندار پلدختر خاطر نشان کرد: در بحث سلامت روانی نیز اوقات فراغت باید به صورت ویژه از سوی دستگاههای متولی پر شود. وی به بحث استخر شنا گریزی زد و گفت: این پروژه سال 86شروع شده و 4پیمانکار آن جابجا و خلع ید شده اند.

درمنان اظهار داشت: در زمان دولت تدبیر و امید این پروژه به طور جدی دنبال شد و خوشبختانه پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد و ساختمان فیزیکی ان تکمیل شده است. فرماندار پلدختر افزود: در جلسه ای به ریاست معاون عمرانی استاندار و حضور پیمانکار پروژه و مدیر کل ورزش و جوانان لرستان ،پیمانکار مکلف شده تا حداکثر استخر را تا هفته دولت به بهره برداری  برساند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر نیز گفت: 28کانون خطرناک سالک در پلدختر شناسایی شده است. دکتر ناصر بابایی افزود: 117مورد ابتلا به سالک در سال گذشته داشته ایم اما در سالجاری وضعیت رضایت بخش نیست و با افزایش کانون های سالک هستیم به گونه ای که از 5کانون در سال گذشته به 28کانون رسیده ایم.

وی ادامه داد: اعتبار سال گذشته سالک 17میلیون تومان بوده که اصلا کافی نبوده است.دکتر بابایی گفت: جمع آوری فضولات حیوانی در سطح روستاها و سم پاشی کانون های سالک و آموزش های لازم با همکاری دهیاران در دستور کار شبکه بهداشت قرار گرفته و دستگاههای دیگر نیز باید همکاری کنند.

خبر: عباس دارایی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار