کد خبر: ۲۴۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 08 June 2016

به گزارش تابناک لرستان ،امام جمعه بروجرد با تاکید بر لزوم توجیه نمایندگان مجلس پیرامون مسائل زیست محیطی گفت: اصلاح برخی از قوانین در حوزه محیط زیست لازم است.

  حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان اداره حفاظت محیط زیست بروجرد در دفتر امام جمعه این شهر افزود: خلاهایی در زمینه برخورد قانونی با متخلفان زیست محیطی وجود دارد.
وی اظهار کرد: عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در برخورد حاکمیتی و قانونی با متخلفان زیست محیطی ضعیف بوده است البته دستگاه قضایی نیز توجه زیادی به برخورد با متخلفان زیست محیطی ندارد.
امام جمعه بروجرد حفاظت از محیط زیست را نیازمند فرهنگ سازی در جامعه دانست و گفت: متاسفانه در مجموع فرهنگ سازی در زمینه های مختلف در کشور ضعیف بوده و تلاش جدی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با همراهی سایر دستگاه ها باید برای فرهنگ سازی در جامعه تلاش زیادی کند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: فعالیت های فرهنگی معمولا دیربازده ولی ماندگارند لذا فرهنگ سازی را باید از مدارس آغاز کرد.
وی عملکرد اداره حفاظت محیط زیست بروجرد را در زمینه نظارت مثبت ارزیابی کرد و افزود: این موفقیت حاصل تلاش جمعی کارکنان این اداره است.
امام جمعه بروجرد به نقش مطلوب تشکل های زیست محیطی در حراست از عرصه های طبیعی و برخورد با سودجویان اشاره کرد و گفت: این تشکل ها نباید وارد کارهای سیاسی شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد نیز در این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد این اداره گفت: بیش از 35 درصد واحدهای صنعتی استان لرستان در بروجرد متمرکز شده اند که این موضوع بار آلودگی حاصل از فعالیت این واحدها را بیشتر کرده است.
مصطفی مصطفی وند افزود: خوشبختانه با ارایه راهکارهای زیست محیطی تلاش شده تا بار آلودگی واحدهای صنعتی از استانداردهای زیست محیطی تنزل یابد.
وی اضافه کرد: پارسال سه صنعت سبز در سطح ملی و هفت صنعت سبز در سطح استانی مربوط به بروجرد بودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اظهار کرد: حوزه محیط زیست شهری به واسطه تراکم جمعیت، مدیریت قوی تری می طلبد که این مدیریت باید در زمینه های مختلف از جمله آلودگی صوتی و ترافیکی، فضای سبز و مدیریت پسماندها لحاظ شود.
وی افزود: با توجه به وضعیت نامناسب ورودی های شهر بروجرد متاسفانه شاهد کم کاری در حوزه محیط زیست شهری هستیم.
وی از دستگیری حدود 92 صیاد و شکارچی متخلف در سال 94 در بروجرد خبر داد و گفت: یک کمربند حفاظتی بین استان های لرستان، همدان و مرکزی وجود دارد که محلی برای تجمع شکارچیان است.
مصطفی وند افزود: این منطقه در سال های گذشته بدون نظارت باقی مانده بود که از سال گذشته حراست از این منطقه و شناسایی شکارچیان متخلف در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: منطقه شکار ممنوع گرین به شدت تحت نظارت محیط بانان است که امیدواریم با ایجاد پاسگاه محیط بانی حراست بیشتری از این منطقه صورت گیرد.
وی در خصوص وضعیت تالاب بیشه دالان بروجرد گفت: این تالاب به رغم نقش مهمی که در اکوسیستم منطقه، تصفیه آب، لطافت هوا و زاد و ولد جانوران دارد در سال های گذشته مورد بی مهری مردم واقع شده است که با اعمال برنامه های زیست محیطی امیدواریم به زودی احیا شود.
وی نقش صدا و سیما، خبرگزاری ها و تشکل های زیست محیطی را در فرهنگ سازی و بهبود وضعیت محیط زیست مهم دانست و بر همکاری بیشتر آنها تاکید کرد.
دیدار کارکنان اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با امام جمعه این شهر به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد.
16 تا 22 خرداد ماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار