کد خبر: ۲۴۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 09 June 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مدیر امور کتابخانه های عمومی بروجرد گفت: 13 کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل در اواقت فراغت پذیرای دانش آموزان، دانشجویان و سایر شهروندان هستند.

داود پهلوان  کتابخانه ها را بهترین مکان برای پر کردن اوقات فراغت مردم به ویژه نوجوانان و جوانان دانست و افزود: پنج کتابخانه نهادی شامل شهید باهنر، شهید صارمی، علامه بحرالعلوم، علامه شهیدی و آیت الله بروجردی شهر اشترینان آماده جذب اعضای جدید می باشند.
وی اضافه کرد: هفت کتابخانه مشارکتی شامل کانون شاهد، شهید قنوتی اداره تبلیغات اسلامی، حضرت ولیعصر(عج)، شهید بروجردی بسیج، آیت الله بروجردی زندان مرکزی، شهید بهشتی، شهید فلاحی پادگان مهندسی و یک کتابخانه مستقل آستان قدس رضوی نیز در ایام تعطیلات تابستان و اواقت فراغت دانش آموزان و دانشجویان آماده ثبت نام از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.
وی گفت: افزون بر 216 هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است که اعضا براساس علاقه مندی خود می توانند از این گنجینه ارزشمند بهره مند شوند.
وی افزود: اعضای کتابخانه ها علاوه بر استفاده از کتاب های موجود می توانند از سایر طرح ها و برنامه های کتابخانه ها مانند کافی نت، بلوتوث سنتر و نمایه نشریات بهره مند شوند.
پهلوان به فعالیت 2 بخش کودکان و نابینایان در کتابخانه علامه شهیدی بروجرد اشاره و اظهار کرد: این بخش ها نیز در راستای خدمات رسانی به شهروندان آماده جذب عضو می باشند.
وی افزود: به منظور غنی کردن برنامه های اوقات فراغت کتابخانه ها در حال رایزنی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برای برگزاری کارگاه ها و برنامه های فرهنگی و هنری در محل کتابخانه ها هستیم.
وی درخصوص برگزاری ششمین جشنواره سراسری کتابخوان رضوی گفت: عموم مردم و علاقه مندان به کتاب از جمله اعضای کتابخانه ها و افراد غیرعضو می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی کتاب و سوالات شرکت در این جشنواره را دریافت کنند و از جوایز نفیس آن بهره مند شوند.
به گفته وی هم اکنون 11 هزار عضو فعال در 13 کتابخانه شهرستان بروجرد وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار