کد خبر: ۲۴۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 09 June 2016








به گزارش تابناک لرستان ،ئیس مجمع مشورتی توسعه لرستان از ارایه پنج طرح این استان به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد.

حبیب‌الله خجسته‌پور خاطرنشان کرد: سال 93 که دکتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری بود، تصمیم گرفت ظرفیت جدید کارشناسی ایجاد کند که خارج از جنبه‌های رسمی و اداری باشد تا آمار، اطلاعات، راهکار و برنامه‌ریزی برای استفاده از امکانات بالقوه استان‌ها در راستای توسعه داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور در سال 93 تشکیل شد، ادامه داد: در هر استان یک نفر به عنوان عضو این مجمع در کشور و رئیس مجمع استان انتخاب شد و تقریباً هر دو ماه یکبار جلسات مجمع برگزار می‌شود.

خجسته‌پور یادآور شد: بعد از اینکه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حذف شد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به وجود آمد در چارت این سازمان باکس جدیدی باز شد با عنوان «دبیرخانه نخبگان و انجمن‌های علمی و اجتماعی» که یک واحد رسمی سازمانی برای ارتباط دولت با مردم و به ویژه نخبگان است.

رئیس مجمع مشورتی توسعه لرستان افزود: در این باکس جدید که به صورت غیراداریجزیی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شده در هر استان حدود 21 نفر عضو داریم که در کارگروه‌های مختلف حضور دارند و در این کارگروه‌ها تعدادی افراد نخبه، دانشگاهی، باتجربه و... جذب می‌شوند و برنامه‌های توسعه استان را در بحث آنالیز وضع موجود و برنامه برای آینده مطلوب جمع‌بندی می‌کنیم و در جلسات کشوری به دکتر نوبخت ارایه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: این مجمع تا پایین‌ترین لایه‌های اجتماع حرکت می‌کند، یعنی این جمع 21 نفره استان با حضور افراد نخبه در شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز تشکیل می‌شود که ایرادها، پیشنهادها، نظرها و... اخذ و کارشناسی می‌شوند و در مجمع شهرستان و استان ارائه و خروجی آن به دست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌رسد.

خجسته‌پور در پاسخ به پرسش ایسنا که این مباحث ضمانت اجرایی دارند؟ گفت: چون کار غیردولتی است فقط در نقش مشاوره فعالیت می‌کنیم، حالا چقدر این برنامه مشورتی ما کارآمد است بستگی به نظر آنها دارد.

فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: آخرین اقدام ما در بحث برنامه پنج ساله ششم بود که قرار است در مجلس فعلی تصویب شود و پنج طرح توسعه‌ای و ویژه را بعد از جمع‌بندی، ارایه دادیم و گفتیم لرستان را در این چند مورد ببینید.

وی اظهار کرد: بحث ما در این مجمع رصد کردن و تهیه پیشنهادها با رویکرد غیراداری است، یعنی در آن جایگاه بنده به عنوان فرماندار صحبت نمی‌کنم بلکه عضو مجمع هستم

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار