کد خبر: ۲۴۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 09 June 2016

اهدا عضو




















به گزارش تابناک لرستان  مسئول انجمن بیماری‎های خاص شهرستان بروجرد گفت: اهداء اعضای بدن ۲۵ بیمار مرگ مغزی تاکنون موجب شده، این شهرستان رتبه اول اهداء عضو غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

فاطمه یاراحمدی  اظهار داشت: به واسطه تقویت فرهنگ اهداء عضو در شهرستان بروجرد علاوه بر اهداء اعضای ۲۵ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند، بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از بروجرد اقدام به دریافت کارت اهداء اعضا کرده‌اند.

وی ادامه داد: این میزان آمار اهداء عضو در مقایسه با میانگین دیگر شهرستان‌های کشور بی‌نظیر و تحسین‌برانگیز است.

یاراحمدی گفت: اهداء اعضای بدن ۲۵ بیمار مرگ مغزی در بروجرد تاکنون موجب شده، این شهرستان رتبه اول اهداء عضو غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

مسئول انجمن بیماریهای خاص شهرستان بروجرد، تاکید کرد: خوشبختانه در تمامی برنامه های فرهنگی و اجتماعی که در سطح شهرستان برگزار می شود از انجمن برای برگزاری جشنواره های غذا به نفع بیماران خاص و همچنین عضو گیری افراد داوطلب دعوت می شود.

یاراحمدی با اشاره به آمار فزاینده اهداء عضو در بین بیماران مرگ مغزی این شهرستان اقدامات کادر درمانی و پزشکان را در دریافت موافقت خانوادههای این بیماران موثر دانست.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در این باره بین اقشار مختلف جامعه گفت: در صورت تحقق این مهم امکان استفاده بیماران نیازمند بیشتری از اعضاء و نسوج بدن بیماران مرگ مغزی فراهم شده و از این طریق جان انسانهای بیشتری نجات مییابد.

مسئول انجمن بیماری‌های خاص شهرستان بروجرد گفت: با توجه به فعالیت های فرهنگی که در زمینه اهدای عضو در بروجرد صورت گرفته اکنون نگرش به سمت برخورداری از کارت اهداء عضو و اهداء عضو بیماران مرگ مغزی بیشتر شده است.

یاراحمدی همچنین از ارائه خدمات به بیماران خاص در دو مرکز مستجاب و شهرک اندیشه در این شهرستان خبر داد و افزود: بروجرد دارای بیش از پنج هزار بیمار خاص است که از این تعداد ۴۶۵ نفر مبتلا به ام اس، ۳۵ بیمار هموفیلی، ۳۸ نفر تالاسمی، ۱۲۰ نفر دیالیزی، ۷۰ پیوندی، ۹۰۰ سرطانی و چهار هزار و ۵۰۰ بیمار دیابتی هستند.

وی اظهار داشت: مرکز بیماران خاص شهرک اندیشه که خود کلینیک مجهزی از همه نظر در کشور محسوب می شود از نظر ارائه خدمات مطلوب به بیماران بی نظیر است.

مسئول انجمن بیماری‌های خاص شهرستان بروجرد گفت: در ماه مبارک رمضان امسال نیز طبق سالهای گذشته سبد کالای غذا داده می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار