کد خبر: ۲۴۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 12 June 2016

هنر ابزاری مهم در دست کانون های فرهنگی وهنری مساجداست


به گزارش تابناک لرستان به نقل ازخبرگزاری برنا از لرستان ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، برنامه ریزی علمی و استحکام فکری را بستر تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: کانون های مساجد ظرفیت بالایی در حرکت به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی دارند.

حجت الاسلام حمید رضا حنان درجلسه ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، گفت: توجه به غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوان بسیار مهم است.

 وی با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت، افزود: در زمان اشتغال به تحصیل جوانان کمتر فرصت و اوقات فراغت دارند، در حالی که در زمان اوقات فراغت از تحصیل زمینه هرگونه انحراف در جامعه وجود دارد.

 حجت الاسلام حنان، اظهار داشت: متولیان فرهنگی باید جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه ریزی محوری داشته باشند.

 وی ادامه داد: متولیان فرهنگی باید با برنامه ریزی مناسب و طرح ریزی در جهت جذب جوانان، زمینه های  هرگونه انحراف برای جوانان را محدود کنند.

 حجت الاسلام حنان، با اشاره به ظرفیت های گسترده کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با داشتن جوانان با استعداد و خلاق، توانایی بالایی در حوزه فرهنگی و هنری و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به شمار می رود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: باید کانون های فرهنگی و هنری مساجد را به سمت درآمد زایی جهت تامین هزینه برنامه های فرهنگی و رونق برنامه های مسجد محور سوق دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: تلاش برای درآمد زایی در واقع گام برداشتن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

 حجت الاسلام حنان، ابراز کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی علمی و استحکام فکری داشته باشیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ادامه داد: ابزار و نیروی لازم که می تواند ما را به درآمد زایی برساند در کانون های فرهنگی وهنری وجود دارد.

 حجت الاسلام حنان، هنر را ابرازی برای تحقق درآمد زایی در کانون های فرهنگی وهنری مساجد خواند و گفت: می توان با فعالیت های هنری در شان مساجد که جزء رسالت های  کانون ها نیز هست در جهت درآمد زایی برای مساجد قدم برداشت.

 وی با بیان اینکه اقتصاد پردرآمد ترین هنر دنیاست،  اظهار کرد: درآمد اقتصاد هنر در دنیا چندین برابر اقتصاد صنعت خودروسازی است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: کشور ما بویژه استان لرستان با توجه به توانمندی های هنری می تواند سهم مهمی در اقتصاد هنر داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار