کد خبر: ۲۴۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 13 June 2016
جعفر بدری

















به گزارش تابناک لرستان ،رئیس کل دادگستری لرستان گفت: طی سال گذشته در لرستان حدود چهار هزار طلاق صورت گرفته که دو هزار و ۵۰۰ مورد آنها توافقی هستند.

 جعفر بدری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار داشت: طی سال گذشته در لرستان حدود چهار هزار طلاق صورت گرفته که دو هزار و ۵۰۰ مورد از آنها توافقی هستند.

وی با اشاره به اینکه در طلاق های توافقی هزار و ۲۰۰ مورد از جانب زن تقاضا شده است، گفت: همچنین تقاضای بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ طلاق توافقی نیز از سوی مردان صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: سالانه ۱۲ هزار پرونده اختلاف خانوادگی، حضانت، نفقه، طلاق در استان تشکیل می شود.

بدری به موضوع افزایش مراجعه کنندگان زنان در خصوص تغییر سن خود در شناسنامه برای ازدواج اشاره کرد و تصریح کرد: در اکثر موارد با کاهش سن خانم ها برای ازدواج موافقت نمی شود مگر اینکه مشکل شغلی، استخدامی یا مشکلی حیاتی پیش بیاید در اینصورت با تقاضای کاهش سن فرد موافقت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شده و با روزه خواران برخورد شود، اظهار داشت: همانگونه که روایات، احادیث و آیات برای ما بحث روزه خواری را مشخص کرده اند چارچوب قوانین شرعی را باید حفظ کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا حنان گفت: در روایات اسلامی تاکید زیادی بر نگه داشتن حرمت ماه رمضان و قداست آن شده و همچنین برای کسانی که روزه خواری می کنند و قداست ماه رمضان را می شکنند مجازات های سنگینی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: لازم است زمینه روزه خواری در سطح استان از بین رود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار