سید سعید شاهرخی گفت:
سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید و رأی دادن به شعارهایی ازجمله اداره کشور بر مبنای تدبیر، عقلانیت، صداقت و شفافیت سبب شد که در دو محور اصلی کار به جد شروع شود
کد خبر: ۲۴۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 13 June 2016


به گزارش  تابناک لرستان، سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باروی کار  آمدن دولت تدبیر و امید و رأی دادن به شعارهایی ازجمله اداره کشور بر مبنای تدبیر، عقلانیت، صداقت و شفافیت سبب شد که در دو محور اصلی کار به جد شروع شود.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و جملات تاریخی رئیس‌جمهور این بود که تمام سازوکار دولت و  آنچه مردم خواهان آن هستند محقق شود.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه در 24 خردادماه سال 92 مردم ایران رأی سرنوشت‌ساز خود را به صندوق انداختند و مسیر کشور را با سبک و سیاق جدیدی تعیین کردند و از مسیری که طی هشت سال گذشته داشت به سمت شعارهای  برگزیده رئیس‌جمهور برگشت، بیان کرد: در تبیین سیاست‌های دولت و شاخص‌هایی که مطرح شد دولت تاکنون بر آن مداومت و تأکید دارد.

شاهرخی تصریح کرد: مهم‌ترین شعاری که مردم رأی دادند و دولت این مسیر را طی می‌کند، صداقت و شفافیت در امانت‌داری امور کشور است که ازجمله شعارهای محوری رئیس‌جمهور بود که همین امر سبب استقبال مردم شد.

وی بیان کرد: دولت از نقد سازنده که بتواند در جهت تحقق خواسته‎های مردم مردم کمک کند و اصلاح امور را به همراه داشته باشد، استقبال می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه شعارهای دولت بر محور اعتدال، عقلانیت، شایسته‌سالاری، خوشامدگویی همه سلایق، دیدگاه‌ها و دوری گزیدن از خودسری‌ها است، گفت: برابری همه مردم در اجرای قانون و دادن فرصت برابر به همه گروه‌ها از محوری‌ترین برنامه‌ها و  سیاست‌های دولت بوده است، درواقع میثاقی که با مردم بسته شد و مردم  بر این اساس این دولت را  برگزیدند.

وی با اشاره به شرایطی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد، بیان کرد: دولت تدبیر در شرایط سختی کارش را شروع کرد، در شرایطی که دولت 200 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار بود و این بخش 70 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بود. رشد اقتصادی نه‌تنها به‌شدت به سمت منفی طی می‌شد بلکه رشد اقتصادی منفی 5.8 و رشد سرمایه‌گذاری منفی 44 بود یعنی رکود و تورم باهم و رشد اقتصاد در صنعت منفی 37 بود که نرخ تورم همراه با رکود مثبت 41 درصد در کشور بوده است.

این معاون استانداری لرستان با بیان اینکه چاپ 42 هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه و مواردی از این قبیل شرایط را بسیار سخت کرده بود که در این شرایط دولت کار خود را شروع  کرد، افزود: بنگاه‌های اقتصادی به علت نداشتن سرمایه و بدهکاری با  مشکل جدی مواجه بودند و رکودی در این بخش ایجادشده بود، با وجود فروش 720 میلیارد دلار نفت که هشت سالی که در دولت قبل  از دولت تدبیر و امید  به فروش رفته بود بدترین شرایط اقتصادی را داشتیم به‌طوری‌که در استان لرستان از 720 میلیارد دلار سرمایه نفتی ریالی سرمایه‌گذاری نشد.

شاهرخی با اشاره به سیاست خارجی کشور در دولت قبلی، گفت: در عرصه خارجی نیز اجماع جهانی برعلیه  جمهوری اسلامی و قطع‌نامه‌های مکرر علیه ایران اسلامی وجود داشت، تحریم‌های شکننده‌ای که ظالمانه توسط غرب بر اساس سیاستی که اعمال‌شده بود وضع  شد که همه این‌ها زمینه ایجاد بزرگ‌ترین  فسادها بود که بعداً مشخص شد و دستگاه قضایی  ورود پیدا کرد.

وی یادآور شد: تضعیف سرمایه اجتماعی به‌شدت خودنمایی می‌کرد، شکاف بین گروه‌ها، واگرایی بین جریانات سیاسی وجود داشت حتی این واگرایی در بین برخی سران هم مشاهده شد. این وضعیت داخلی و خارجی به استان‌ها نیز تسری پیدا کرده بود و لرستان نیز به دنبال همین مسائل کشوری دارای شرایط  ویژه‌ای بود به‌طوری‌که در آن زمان رتبه اول بیکاری را در سال‌ها متمادی به‌ویژه در هشت سال گذشته داشتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سیاست داخلی دولت تدبیر و امید، توجه به  هم‌گرایی، وحدت و جمع‌کردن همه گروه‌های وفادار به‌نظام در دایره اعتدال، جلوگیری از خودسری، جلوگیری از افراط ‌و تفریط سبب شد یک همگرایی در کشور به وجود بیاید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه اولویت نخستی که در کشور در سایه همگرایی توجه به معیشت مردم در دستورکار دولت قرار گرفت، کنترل نرخ تورم و تک‌رقمی کردن نرخ تورم بود، اضافه کرد: الآن دیگر التهابات بازار و تغییر قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود و ثبات نسبی در کشور ایجاد شده و به دنبال آن توجه به سرمایه‌گذاری، تأمین نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تأمین امنیت روانی و اجتماعی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وجود دارد.


شاهرخی بیان کرد: دولت بر اساس سیاست‌هایی که دنبال می‌کرد و مشکلات مالی که داشت تنها راه  نجات را در بسترسازی ورود بخش خصوصی می‌دانست که این امر را فراهم کرد تا آن رشد منفی اقتصادی را متوقف و به سمت مثبت برود. در عرصه خارجی نیز دولت پرونده بااهمیت و بین‌المللی  هسته‌ای را به سرانجام رساند و دنیا را وادار کرد به تکریم توانمندی هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی و دانشمندان هسته‌ای که توافق انجام‌شده و جلوی فشارهای سنگینی که بر ملت ایران  ظالمانه وارد می‌شد، گرفته‌شده  است.

این معاون استاندار گفت: برجام مراحل مختلفی را برای اجرا دارد که امیدواریم در ادامه مسیر گشایش و دستاوردهای بیشتری را در اجرای آن داشته باشیم، در این برجام به دنیا ثابت شد که ملت ایران اهل گفت‌وگو، تعامل  و منطق است و عملاً رژیم غاصب اسرائیل خلع سلاح شد.

وی گفت: در برجام اسرائیل غاصب و کنگره آمریکا که ازجمله گروه‌هایی بودند که مخالف و کارشکنی می‌کردند و هنوز هم این کار را می‌کنند که این توافق انجام نشود و یا با تأخیر و چالش به مرحله اجرا درآید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان همچنین با اشاره به وضعیت استان، اظهار کرد: معیشت مردم، ایجاد شغل، رشد اقتصادی، توجه به زیرساخت‌ها و بسترسازی برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی از محوری‌ترین برنامه‌های استاندار لرستان بوده است.

وی با بیان اینکه احیاء ظرفیت‌هایی که در لرستان وجود دارد و سال‌ها خوابیده بود و پتانسیل‎هایی که ممکن است بتواند برای استان در جهت تحقق برنامه‌هایی که مدیریت ارشد استان بیان کرده بودند در دستور کار قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر توفیقات خوبی حاصل‌شده است به‌طوری‌که در بحث زیرساخت‌ها توسعه فرودگاه خرم آبا با 52 میلیارد تومان از کارهای ماندگار استاندار لرستان است. فرودگاه خرم‌آباد به سمت بین‌المللی شدن می‌رود و از پنج پرواز نامنظم به 33 پرواز نامنظم داخلی و خارجی ارتقا پیدا کرده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در بحث احیاء ظرفیت‌ها افتتاح رسمی کشت و صنعت انجام شد که بیش از 1500 شغل مستقیم  و  2200 شغل غیرمستقیم  در این مجتمع وجود دارد و ظرفیتی است که سال‌ها رها شده بود. هتل‌های مختلفی برای توسعه گردشگری و اینکه استان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کند در دستورکار است که این‌ها  همه سبب شد استان موردتوجه قرار بگیرد. برج‌های دوقلو در این مدت راه‌اندازی شد، سال‌های سال در مجاورت میدان کیو چاله‌ای مشاهده می‌شد که با تلاش‌هایی که انجام شد سرمایه‌گذار بخش خصوصی  ورود کرده و بیش از 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه با توجه به اینکه از سال‌های پیش افرادی در راستای ایجاد راه‌آهن شعار می‌دادند اجرایی نشد ولی سال 93 موافقت‌نامه آن توسط استاندار لرستان  امضا و برنامه اجرایی آن آغاز شده است، بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد به اراک 50 دقیقه فاصله استان را به اراک نزدیک‌تر می‌کند و در وسعت خیلی زیادی کارگاه‌های مختلف مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه امسال، سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است  در بررسی‌هایی که در مرکز صورت گرفته بود و زیرساخت‌ها و حرکت‌هایی که طی دو سال اخیر صورت گرفته،  لرستان را به‌عنوان الگو انتخاب کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه استان روی محور توسعه است، تاکید کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در چهار کمیته اجتماعی فرهنگی با 24 پروژه، اقتصادی با 165 پروژه، برنامه‌ریزی با 31 پروژه و  عمرانی با 314 پروژه کار خود را آغاز کرده است.

شاهرخی با بیان اینکه معتقدیم این توسعه بدون همکاری و همدلی همه نیروها میسر نیست و عملاً اتفاق نمی‌افتد که امیدواریم براساس خط ‌مشی دولت، تعامل با همه نیروهایی که در جایگاه‌های مختلف قرار دارند این  کار را به‌پیش می‌بریم، گفت: انتخابات خوبی در کل کشور انجام شد و در استان لرستان نیز به همین شکل، نمایندگانی به مجلس راه یافتند که به گرمی از نمایندگان استقبال می‌شود و اعلام می‌کنیم با همکاری  آن‌ها کار را ادامه می‌دهیم و تعامل مناسبی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تعامل به معنی واگذاری اختیارات و وظایف  به همدیگر نیست، افزود: اصل تفکیک قوا یک اصل پذیرفته‌شده، قطعی و مسلم در نظام جمهوری اسلامی است و به نقش نظارتی نمایندگان احترام ویژه‌ای قائل هستیم اما در اجرا به قول و وعده‌ای که با مردم داده‌ایم، پایبند هستیم.


شاهرخی در خصوص جابجایی مدیران نیز گفت: جابه‌جایی مدیران امری طبیعی است، افرادی ممکن است از همراهی دولت بازبمانند و افرادی ارتقاء پیدا کنند ولی باید بگویم به‌هیچ‌عنوان عزل و نصب‌های ما سیاسی نیستند. همفکر بودن و توانمندی، اعتقاد به رأی مردم  و شعارهای دولت برای مدیران لازم است و غیر از این امکان‌پذیر نیست اگر فردی  اعتقاد به دولت، شعارهای دولت و رأی مردم  نداشته باشد و نمی‌تواند در تیم دولت حضور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مدیرانی در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اعمال سیاست‌های دولت و وفاداری به رأی مردم ناتوان باشند حتماً در برکناری وی درنگ نخواهیم کرد، گفت: دولت  مجری سیاست‌هایی است که به مردم قول داده است، نمی‌تواند افرادی را در کنار خود داشته باشد که  اعتقادی به رأی مردم نداشته باشند اگر افرادی  معرفی و سفارش شوند اما در مدار اعتدال، عمل به سیاست‌های مردم نباشد از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

این معاون استاندار لرستان تاکید کرد: به هیچ وجه از نیروهای جبهه پایداری به عنوان مدیر در دستگاه‎های اجرایی استان استفاده نخواهد شد زیرا آنها امتحان خود را پس داده و کارنامه‎شان برای همه مشخص است.
خبرنگار: محمد رضا گودرزی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار