معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان :
،سید سعید شاهرخی ،معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ،در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت مهم ترین رویکرد و سیاست دولت تدبیر و امید صداقت و شفافیت در کار و اقدامات است .
کد خبر: ۲۴۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 13 June 2016




به گزارش تابناک لرستان ،سید سعید شاهرخی ،معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ،در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت:  مهم ترین رویکرد و سیاست دولت تدبیر و امید صداقت و شفافیت در کار و اقدامات است .

وی تاکید کرد: مردم نیز در ۲۴ خرداد سال ۹۲ به این سیاست یعنی امید، صداقت و شفافیت رای دادند.

شاهرخی  با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از هر گونه نقد سازنده استقبال خواهد کرد  خاطر نشان کرد: همچنین امر شایسته سالاری، خوش آمد گویی به همه سلایق سیاسی، دوری از خود سری ها، برابری قانون برای همه و ... از دیگر رویکردها و سیاستهای دولت تدبیر و امید به شمار می آید.

وی   با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شرایطی شروع به کار کرد که دولت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار بود  تصریح کرد: همچنین بخش خصوصی در آن شرایط بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بود.

شاهرخی  با بیان اینکه در آن شرایط رشد اقتصادی کشور نه تنها متوقف شده بود بلکه به سمت منفی نیز پیش می رفت خاطر نشان  کرد: در آن شرایط رشد اقتصادی کشور ۵.۸ ، سرمایه گذاری منفی ۴.۴، رکورد همراه با تورم را در کشور شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه علیرغم فروش ۷۲۰ میلیارد دلاری نفت، کشور در هشت سال قبل از دولت تدبیر و امید در بدترین شرایط اقتصادی به سر می برد  ادامه داد: این در حالیست که از این میزان حتی یک ریال هم در استان لرستان سرمایه گذاری نشد

شاهرخی در این نشست خبری  در پاسخ  به پرسش یکی از خبرنگاران   مبنی بر تذکر اخیر برخی نمایندگان استان در مجلس دهم درباره سیاسی بودن انتصابات در استان و موضع استانداری  بیان کرد:انتصابات بر اساس این صورت می‌گیرد که شخص همراه دولت تدبیر باشد و رأی مردم در خردادماه 92 را قبول داشته و بتواند از عهده مسئولیت هم برآید و اصلاً انتصابات، سیاسی نیست.

وی  افزود:ما اهل تعامل با نمایندگان استان هستیم و از هرگونه تعامل هم استقبال می‌کنیم اما تعامل به این معنی نیست که اختیاراتمان را به نمایندگان واگذار کنیم.

شاهرخی  خاطر نشان کرد:در نظام جمهوری اسلامی اصل تفکیک قوا به رسمیت شناخته شده است و ما هم از اصل تفکیک قوا دفاع می‌کنیم؛ وظیفه نماینده هم نظارت است و قانون هم محدوده‌ی اختیارات هر مقامی را مشخص کرده است».

وی عنوان کرد:همان‌طوری که آقای استاندار هم گفته است به هیچ عنوان ما از جبهه پایداری نیرویی بر مناصب منصوب نمی‌کنیم زیرا جبهه پایداری آزمون خود را در همان هشت سال دولت قبل پس داده است و ملاک ما برای انتصابات قبول داشتن این دولت و قبول داشتن رأی مردم در خردادماه 92 است.

شاهرخی تصریح کرد:به هیچ عنوان از نیروهای افراطی در مناصب استفاده نخواهد شد و اگر مدیری هم اقتصاد مقاومتی را قبول نداشته باشد یا در اجرای آن اهمال ورزد یا اینکه همراه و مجری سیاست‌های دولت تدبیر نباشد بی‌درنگ برکنار می‌شود».

وی گفت:در شرایط برابر نیروی بومی را بر نیروی غیربومی برای مدیریت ترجیح می‌دهیم البته فراموش نکنیم بسیاری از نیروهای بومی ما هم‌اینک در سایر استانها نیز مشغول به کار مدیریتی هستند».

شاهرخی  درباره عملکرد استاندار لرستان نیز بیان داشت:از وقتی که جناب آقای بازوند به‌عنوان استاندار به لرستان آمد اولویتش توجه به زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بوده است و همچنین احیاء ظرفیت‌های تعطیل شده بود.

وی اظهار داشت:مثلاً توسعه فرودگاه خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری 52 میلیارد تومان که باعث شده الان فرودگاه خرم‌آباد دارد به سوی بین‌المللی شدن می‌رود؛ و هفتگی بین 32 تا 33 پرواز منظم دارد؛ اجرایی شدن قرارداد ساخت راه‌آهن که در سال 93 اجرایی شد و قبل از آن خیلی‌ها فقط شعار ساخت راه‌آهن دادند؛ آزادراه اراک به خرم‌آباد که 50 دقیقه مسافت را کاهش می‌دهد و افتتاح کشت و صنعت که سالها بود خوابیده بود همگی از دستاوردهای کاری آقای استاندار بوده است.

شاهرخی تاکیدکرد:برج های دو قلوی "کیو" که با مشارکت 400 میلیاردتومانی سرمایه‌گذار در حال ساخت است و پس از سالها یک زمین راکد به یک مجتمع تجاری و مسکونی تبدیل می‌شود در راستای تبدیل لرستان از معبر به مقصد گردشگری صورت گرفته است و اینکه لرستان جزء سه استان پایلوت یا الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور قرار گرفته است همگی از دستاورهای کاری آقای استاندار بوده است.

وی  تریح کرد:زمانی که دولت دکتر روحانی روی کار آمد رشد اقتصادی منفی پنج درصد بود و رشد سرمایه‌گذاری منفی 44 درصد بود و در آن شرایط هم رکود حاکم بود هم تورم.

شاهرخی  گفت:دولت دکتر روحانی در شرایطی اوضاع را به دست گرفت که ثبات قیمت در بازار وجود نداشت و 42 هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه در زمان دولت قبل چاپ شده بود».

وی  افزود: دولت قبل 720 میلیارد دلار از فروش درآمدهای نفتی درآمد داشت اما یک نفر به من نشان بدهد این همه درآمد در لرستان برای توسعه استان نمودی اثرگذار داشته است».

این معاون استانداربا بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید شاهد وجود هزاران پروژه نیمه تمام، شرایط سخت اقتصادی، تضعیف سرمایه های اجتماعی، شکاف بین گروهها و جریانات سیاسی و ... بودیم  افزود: در عرصه سیاست خارجی نیز اجماع جهانی علیه ایران بود و تحریم های شکننده و ظالمانه ای علیه کشور به علت سیاست هایی که بر کشور حاکم بود وجود داشت.

شاهرخی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با پرونده هسته ای ایران از سوی دولت تدبیر و امید یادآور شد: این دولت پرونده هسته ای را به سرانجام رساند و موجب شد که قدرتهای دنیا اقدام به تکریم ایران کنند.

وی   با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در استان لرستان  عنوان  کرد: در این راستا نیز توجه به معیشت مردم، رشد اقتصادی، توجه به ایجاد زیرساختها، بستر سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، احیای ظرفیت های خوابیده، توسعه فرودگاه خرم آباد با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان، آغاز عملیات احداث راه آهن، احداث آزاد راه خرم آباد - اراک و ... از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی مدیریت ارشد لرستان بوده است.

سید سعید شاهرخی با اشاره به قرار گرفتن لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی گفت: در این رابطه نیز با راه اندازی چهار کمیته فرهنگی، اقتصادی، برنامه ریزی و عمرانی اجرای پروژه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.

معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان   با بیان اینکه ما مجری سیاستهای دولت هستیم و بر مبنای آنها حرکت می کنیم اظهار داشت: در این راستا افرادی که با رای مردم و به سیاست های دولت تمکین نکنند از همراهی با آنها معذور هستیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار