استاندار لرستان:
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، گفت: لازم است یکی‎از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی «تبدیل اقتصاد مقاومتی به فرهنگ عمومی» باشد
کد خبر: ۲۴۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 13 June 2016

















به گزارش  تابناک لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، افزود: در برخی از شهرهای کشور کلیه مراسمات ختم در ماه مبارک بعد از افطار برگزار می‌شود و ما نیز باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در استان این‌گونه شود.

وی اظهارکرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی از اثرگذارترین جلسات است هرچند خروجی‌ها مطلوب ما نبوده اما اثرگذاری این شورا نسبت به سایر شوراها بیشتر است و این از عکس‌العمل مردم کاملاً مشخص است.

استاندار لرستان با اشاره به زمان پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: در آن دوران امکان نداشت در خانه‌ای گفتمان انقلاب و پیروزی نباشد و بعد از پیروزی انقلاب جنگ تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده بود و امروز نیز این مسئله که «آمریکا دشمن شماره یک ما است» تبدیل به فرهنگ عمومی شده است تا در پیروزی ما نقش ایجاد کند.

بازوند عنوان کرد: فرهنگ اقتصاد مقاومتی نیز باید به گفتمان عمومی تبدیل شود به این معنی که اقتصاد مقاومتی را در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و این موضوع باید در اولویت کار ما باشد چراکه مشکل اقتصاد کشور را سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حل می‌کند..

وی گفت: یکی‎از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی باید «تبدیل اقتصاد مقاومتی به فرهنگ عمومی» باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی‌از کارها و طرح‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی تعریف کردیم هفته فرهنگی لرستان است، عنوان کرد: هفته فرهنگی لرستان از طرح‌های اقتصاد مقاومتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است که در نیمه دوم مردادماه امسال در پارک گفتگوی تهران برگزار می‌شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: دو همایش بزرگ در مراسم افتتاحیه و اختتامیه هفته فرهنگی لرستان برگزار می‌شود، یکی همایش در خصوص مباحث اقتصادی استان است که در افتتاحیه ظرفیت‌های استان را به نمایش می‌گذارد و دیگری همایش در خصوص مباحث فرهنگی و اجتماعی استان است که بنا است در روز اختتامیه برگزار شود همچنین نمایشگاهی در پارک برای معرفی ظرفیت‌های استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار در این هفته تهیه کردیم و امیدواریم که در نوروز سال ۹۶ خروجی این کار را ببینیم.

بازوند گفت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در رابطه با موضوع آمار ثبت‌احوال لرستان تجزیه ‌و تحلیل انجام دهد و آسیب‌شناسی شود .
خبر:محمد رضا گودرزی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار