کد خبر: ۲۴۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 16 June 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: اجرای طرح‌های کشاورزی مختلف در شهرستان بروجرد زمینه اشغال پایدار ۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.

  رضا امینی ظهر امروز در دیدار با امام‌جمعه این شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: تأمین امنت غذایی، ایجاد اشتغال و تولید از وظایف جهاد کشاورزی است و در صورت تأمین امنیت غذایی امنیت اجتماعی نیز تأمین می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌ شده در مدت یک سال گذشته در مجموعه جهاد کشاورزی این شهرستان عنوان کرد: کسب رتبه اول تولید گندم در استان لرستان نسبت به واحد سطح کشت تولید این محصول که در میان شهرستان‌های استان از میزان کمتری برخوردار است از جمله موفقیت‌های یک سال گذشته بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: تولید 40 هزار تن گندم در این شهرستان و افزایش خرید این محصول زراعی به میزان 35 هزار تن در سال گذشته شهرستان بروجرد را به کسب رتبه نخست تولید و خرید این محصول رساند.

وی از دریافت رتبه اول این شهرستان در تولید انواع نباتات و مکانیزاسیون کشاورزی در استان لرستان خبر داد و بیان کرد: در سال‌های گذشته شهرستان بروجرد در تولید سه محصول شیر، محصولات باغی و گوشت مرغ رتبه نخست استان را کسب کرد که امسال نیز با افزایش تولید سالانه دو هزار تن تخم‌مرغ در سال رتبه نخست استان را از آن خود کرد.

امینی به احداث 25 کیلومتر کانال آب‌رسانی به ارزش دو و نیم میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: به‌ منظور مقابله با خشکسالی‌های اخیر احداث این میزان کانال آب‌رسانی در باغات و مزارع شهرستان بروجرد امری ضروری بود که با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به جذب اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی برای خرید ادوات کشاورزی و تراکتور تصریح کرد: شهرستان بروجرد به‌عنوان دومین شهر استان لرستان در سال زراعی گذشته مجهز به سیستم مانیتورینگ آفت‌کش‌های نباتی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: چندین پروژه ملی و منطقه‌ای با مجموع اعتبارات 20 میلیارد تومان که از این میزان هفت و نیم میلیارد تومان از تسهیلات کم‌بهره صندوق توسعه ملی جذب‌شده، در این شهرستان اجراشده و زمینه اشتغال پایدار 300 نفر در بخش‌های مختلف را به وجود آورده است.

وی به افزایش سطح بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی سطح بیمه اراضی کشاورزی از دو هزار هکتار به چهار هزار هکتار افزایش یافت.

امینی عنوان کرد: بیش از هشت هزار تن انواع کود شیمیایی در سال گذشته در میان کشاورزان این شهرستان توزیع‌شده همچنین در راستای تولد محصول سالم پنج کد 16 رقمی محصول سالم برای سبزی و سیفی جات این شهرستان دریافت شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار