رییس اتاق بازرگانی خرم آباد خبرداد:
حسین سلاح ورزی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بیان داشت: احیاء صنایع و واحدهای تولیدی لرستان نیازمند نگاه ویژه است وی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیر فعال هستند،عنوان کرد: تسهیلات 22 درصدی برای واحدهایی که هنوز درگیر مشکلات گذشته هستند و نتوانسته‌اند حساب‌شان را با بانک‌ها تسویه کنند، مناسب و راهگشا نیست.
کد خبر: ۲۴۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 18 June 2016




به گزارش تابناک لرستان ،حسین سلاح ورزی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بیان داشت: احیاء صنایع و واحدهای تولیدی لرستان نیازمند نگاه ویژه است.

وی  با اشاره به اینکه ۳۲ درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیر فعال هستند،عنوان کرد: تسهیلات 22 درصدی برای واحدهایی که هنوز درگیر مشکلات گذشته هستند و نتوانسته‌اند حساب‌شان را با بانک‌ها تسویه کنند،  مناسب و راهگشا نیست.

 سلاح‌ورزی با اشاره به تعطیلی ۴۱۸ واحد صنعتی و تولیدی در لرستان گفت: در شرایطی که تعداد ۴۵ واحد صنعتی لرستان به دلیل عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات دریافتی، از سوی بانک‌ها تملک شده است، باید شرایط ویژه‌ای برای احیاء دوباره‌ی آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی  خاطر نشان کرد: از مجموع واحدهای صنعتی تملک شده از سوی بانک‌ها در لرستان، تنها ۱۶ مورد فعال و ۲۹ مورد غیر فعال است.

سلاح‌ورزی؛ مشکل تقاضا و فروش محصولات را علاوه بر مشکل نقدینگی از جمله عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی برشمرد و  افزود: به نظر می‌رسد با توجه به بحران قیمت تمام‌شده در بنگاه‌های اقتصادی ایران و لرستان و عدم امکان رقابت با واحدهای مشابه خارجی از نظر قیمت تمام شده، به طور قطع و یقین می‌توان گفت تسهیلات 22 درصدی هیچ گِرِهی از مشکلات واحدهای تولیدی نخواهد گشود.

رییس اتاق خرم‌آباد با تاکید بر پتانسیل بالای واحدهای کوچک و متوسط صنعتی برای ایجاد رونق اقتصادی  اظهار داشت: از مجموع کل واحدهای صنعتی لرستان، یک‌هزار و ۲۶۰ مورد جزو واحدهای کوچک هستند و متاسفانه ۳۲ درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیر فعال هستند.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان به ضرورت بازنگری در اوضاع واحدهای صنعتی و مشکلاتی که از گذشته به ارث برده‌اند اشاره کرد و گفت: مادامی که صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی خیال‌شان از بابت این مشکلات آسوده نباشد، شاید ریسک دریافت دوباره‌ی تسهیلات را نپذیرند.

حسین سلاح‌ورزی با اشاره به راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در لرستان و ضرورت تکمیل واحدهای صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در قالب آن تاکیدکرد: تعداد این واحدها در استان لرستان قابل توجه می‌باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: واقعیت این است که احیاء صنایع و واحدهای تولیدی لرستان اعم از کوچک و متوسط و بزرگ، نیازمند نگاه ویژه و متمایز با استان‌های برخوردار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار