کد خبر: ۲۴۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 19 June 2016

به گزارش تابناک لرستان فمدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان از احداث 135 کیلومتر آزادراه در استان خبر داد.

 مهندس شهرام ملکی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید راه و شهرسازی استان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری و اصلی ما ارتقاء راه‌های اصلی، بزرگ‌راهی و چهارخطه بوده و هست، بیان کرد: سال 91، تنها 248 کیلومتر از محورهای مواصلاتی لرستان چهارخطه بود و هدف‌گذاری کردیم در یک پروسه سه ساله و برآورد 600 میلیارد تومان این میزان را به 390 کیلومتر برسانیم.

وی با بیان اینکه در این هدف‌گذاری مرکز لرستان به شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار متصل خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون 142 کیلومتر دیگر از محورهای استان چهارخطه شده‌اند و 57 کیلومتر دیگر نیز در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

ملکی یادآور شد: 100 کیلومتر مابقی نیز در مناسبت‌ها و برنامه‌های دیگری در فواصل زمانی مناسب افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی که به تازگی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان منصوب شده است، به تقدیر از پیمانکاران لرستان، تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب ما در لرستان وجود پیمانکاران توانمند و مجرب است که خود را در عرصه‌های مختلف به اثبات رسانده‌اند.

ملکی با بیان اینکه در اجرای چهارخطه‌های لرستان، 400 میلیارد تومان از توان پیمانکاران استفاده کرده‌ایم، گفت: ما به نوعی مدیریت بدون پول با اعتمادسازی پیمانکاران را در استان پیاده کردیم.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به ایجاد آزادراه در استان، این زیرساخت را در توسعه استان بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: 135 کیلومتر آزادراه را در دستورکار قرار داده‌ایم و تاکنون برای اجرای آن 280 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

وی همچنین گریزی به آخرین اقدامات انجام شده در بحث راه‌آهن و توسعه فرودگاه خرم‌آباد زد و گزارشی ارائه کرد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 2861 روستا در استان و ضرورت بهره‌مندی آنها از راه اسفالته مناسب گفت: 41 درصد جمعیت لرستان را روستاییان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس ما برنامه‌ریزی گسترده‌ای در جهت رفاه حال آنها کردیم.

ملکی با بیان اینکه در سال 91، تنها 2700 کیلومتر راه روستای آسفالته در لرستان وجود داشت، اضافه کرد: این میزان در حال حاضر به 4150 کیلومتر رسیده است. 1400 کیلومتر نیز روکش آسفالت انجام داده‌ایم.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه اعتبارات این اداره کل از 104 میلیارد تومان در سال 91 به 240 میلیارد تومان در سال 94 رسیده است، به مسکن مهر استان و آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده در این بخش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم 76 درصد پروژه مسکن مهر لرستان را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم. ارزش‌گذاری و سرمایه‌گذاری مسکن مهر استان رقمی بالغ بر 1375 میلیارد تومان است.

وی از راه‌اندازی سه بیمارستان جدید در استان خبر داد و افزود: با احداث این سه پروژه، 570 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی لرستان اضافه خواهد شد.

در ادامه این مراسم مهندس اصلانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز با بیان اینکه حمل و نقل از مقوله‌هایی است که نقش بی‌بدیلی در توسعه کشور و استان دارد، گفت: توسعه پایدار در همه بخش‌ها نیازمند وجود زیرساختی مهم و اساسی به نام حمل و نقل است.

وی بیان کرد: حمل و نقل در استان و نقشه راه آن به خوبی ترسیم شده که این مهم می‌تواند در توسعه نقش اساسی ایفا کند.

این معاون استاندار لرستان تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه راه، رفاه اجتماعی برای مردم لرستان و توسعه پایداری برای منطقه رقم خواهیم زد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از زحمات شهرام ملکی مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان تقدیر و علی علیخانی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار