کد خبر: ۲۴۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 19 June 2016
به گزارش تابناک لرستان ، رئیس سازمان بازرسی لرستان از توزیع هفت هزار تن برنج آلوده در این استان خبر داد.

 محمدرضا اشرف ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به ورود برنج های آلوده به استان لرستان اظهار داشت: طی سال ۹۲ حدود ۱۲ هزار تن برنج آلوده وارد انبارهای لرستان شد.

وی با بیان اینکه از این میزان حدود هفت هزار تن طی سالهای گذشته در بازار استان توزیع شده است عنوان کرد: در شهریور ماه سال ۹۴ بود که بازرسی استان به موضوع برنج های آلوده ورود پیدا کرد و از سازمان غذا و دارو خواست که اقدام به نمونه گیری از این برنج ها کند.

رئیس سازمان بازرسی لرستان  با بیان اینکه بعد از نمونه گیری های صورت گرفته مشخص شد که این برنج ها دارای آرسنیک بالا بوده و غیر قابل مصرف هستند عنوان کرد: در این رابطه بازرسی هشدارهای لازم را در زمینه توزیع این برنج ها در استان از ابتدای امسال داد که خوشبختانه توزیع آنها متوقف شد.

اشرف با اشاره به بررسی موضوع برنج های آلوده از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور بیان داشت: موضوع برنج های آلوده مربوط به چند استان از جمله لرستان بوده و هم اکنون بررسی آن از سوی سازمان غذا و دارو در حال انجام بوده تا آزمایش های تکمیلی را در این رابطه انجام دهد.

وی یادآور شد: همچنین سازمان بازرسی استان طی سال گذشته از ورود پنج هزار تن مواد غذایی غیر قابل مصرف به استان جلوگیری کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار