کد خبر: ۲۴۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 21 June 2016




مهدوی امین


















به گزارش تابناک لرستان ،مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت دو هزار و ۴۶۰ هیئت مذهبی در این استان خبر داد.

بحجت الاسلام سعید مهدوی امین ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به اینکه در ماه رمضان رزق و روزی انسان معنوی است، اظهار داشت: روزه و روزه داری یکی از مخلص ترین عبادات بوده و باید در ماه رمضان از رزق و روزی دنیا فاصله گرفت لذا ماه رمضان تمرینی است که انسان خود را از تعلقات دنیوی کنار بکشد.

ثبت نام حدود ۸۶۰ مبلغ در لرستان در سامانه سجام

وی به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی از سوی امام راحل و نامگذاری آن به روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اشاره کرد و بیان داشت: رسالت تبلیغ به میزان عمر بشریت قدمت دارد و تبلیغ دینی به معنای شناساندن عقاید و باورهای دینی و انسانی به افراد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بزرگترین ظرفیت موجود در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات دینی در کشور را بحث اعزام مبلغ حوزه های علمیه دانست و عنوان کرد: در این راستا حوزه های علمیه تولیدکننده و سازمان تبلیغات اسلامی توزیع کننده است لذا سازمان تبلیغات پل واسط بین حوزه های علمیه و مردم است.

حجت الاسلام مهدوی امین به ساماندهی بیش از ۷۰ هزار مبلغ حوزوی و دینی در کشور اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای ثبت مبلغین سامانه ای تحت عنوان سامانه «سجام» تعریف کرده که در این سامانه بیش از ۷۰ هزار مبلغ دینی ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۶۰ مبلغ در لرستان در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، افزود: همچنین در استان تعداد ۴۴۰ مبلغه و ۲۹۴ مبلغه سنتی در سامانه سجام ثبت نام کرده و تائید شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان علاوه بر استفاده از ظرفیت مبلغین بومی استان از ۴۳۰ مبلغ غیربومی دعوت شده است، بیان داشت: در مجموع طی ماه رمضان در استان از هزار و ۵۰ مبلغ بومی و غیربومی در امر تبلیغ استفاده می شود.

فعالیت ۲۴۶۰ هیئت مذهبی در لرستان

حجت الاسلام مهدوی امین با بیان اینکه در بحث اعزام مبلغ هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: در لرستان حدود سه هزار روستا وجود دارد که باید در هر روستا یک مبلغه وجود داشته باشد لذا هنوز برای اعزام مبلغ به همه بخش ها و روستاهای استان فاصله زیادی وجود دارد.

وی یکی دیگر از ظرفیت های حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی را وجود تشکل های دینی مردمی از جمله هیئات مذهبی دانست و گفت: مطابق آخرین آمار مطرح شده از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تعداد ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی در کشور ثبت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مطابق شاخص ها به ازاء هر ۱۰۰ نفر باید یک هیئت مذهبی وجود داشته باشد، افزود: این درحالی است که تعداد هیئات مذهبی کشور از شاخص آن بالاتر رفته بطوریکه دیگر در سطح شهرها هیئت های جدید ثبت نمی شود ولی در روستاها کار ثبت هیئات انجام می شود زیرا باید در هر روستا یک هیئت ثبت شده وجود داشته باشد.

حجت الاسلام مهدوی امین به تشکیل سامانه «طوبا» سامانه بانک جامع اطلاعاتی تشکل های دینی طی یک ماه اخیر اشاره کرد و گفت: تا کنون دو هزار و ۴۶۰ هیئت و دو هزار و ۱۴۰ مداح در لرستان ثبت شده که هنوز تعداد هیئات در سامانه «طوبا» ثبت نشده اما تعداد ۷۰۰ مداح در این سامانه ثبت شده اند و تا پایان سال جاری تمامی هیئات مذهبی و مداحان استان در سامانه «طوبا» ثبت خواهند شد.

فعالیت ۲۰۰ تشکل مردمی لرستان در حوزه قرآن

وی با بیان اینکه بزرگترین تشکل مردمی موجود در دنیا مربوط به هیئات مذهبی کشور است، اضافه کرد: بعید می دانم در کشوری ۱۰۰ هزار تشکل مردمی با تعداد زیادی زیرمجموعه وجود داشته باشد.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه قرآنی قدمتی طولانی داشته و در مسائل قرآنی سقت گرفته است، عنوان کرد: امروز کار نظارت و چاپ قرآن بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی بوده و قرآنی در کشور چاپ نمی شود مگر اینکه مهر نظارت و تائید سازمان دارالقرآن در آن حک شده باشد که در این زمینه موردی وجود نداشته که قرآنی چاپ شود که حتی یک غلط املایی یا اعرابی داشته باشد.

وی به وجود ۶۵ موسسه قرآنی ثبت شده در لرستان اشاره کرد و افزود: ۱۳۵ خانه قرآنی شهری و روستایی در استان وجود داشته و جمعا حدود ۲۰۰ تشکل به صورت مردمی در حوزه قرآن و در سطح استان فعالیت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه این سازمان تمامی فعالیت های قرآنی را به تشکل های مردمی واگذار کرده است، ادامه داد: تمام آموزش های همگانی قرآن به تشکل های مردمی واگذار شده و بخش خصوصی در این سازمان بخوبی اتفاق افتاده بطوریکه دیگر آموزش های قرآنی در سطح سازمان برگزار نمی شود.

برگزاری ۱۷ محفل انس با قرآن

حجت الاسلام مهدوی امین بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در موضوع پرورش اساتید، مربیان و داوران به نحوی عمل کرده که دیگر به دعوت از اساتید و داوران سایر استان ها نیازی نیست و لرستان در این سه حوزه خودکفا شده است.

وی به شرکت ۲۲ هزار نفر در دوره های عمومی و تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته در کلاس های آموزشی این سازمان حدود ۱۰ هزار نفر شرکت کرده و حدود ۱۰ هزار نفر در ۵۰ جشنواره، محفل و مجلس برگزار شده از سوی سازمان شرکت کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته در لرستان برای اولین بار در سطح شهرستان ها و بخش ها محافل انس با قرآن برگزار شد، افزود: سال گذشته حدود ۱۷ محفل انس با قرآن در بخش های مختلف استان اجرا شد.

حجت الاسلام مهدوی امین به برگزاری برنامه های مختلف قرآنی اعم از برنامه جزخوانی قرآن، جلسات تفسیر قرآن و ... در ماه رمضان امسال اشاره کرد و بیان داشت: امسال برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ماه رمضان حدود ۷۰ مفسر برجسته به استان های مختلف کشور اعزام شدند که دو تن از این مفسران به شهرهای خرم آباد و بروجرد اعزام شده اند.

وی به برگزاری ۱۰ کلاس تفسیر از سوی سازمان دارالقرآن در سطح همه شهرستان های لرستان اشاره کرد و افزود: نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز حدود ۱۰ سال است که در مرکز استان جلسات تفسیر ماه رمضان را برگزار کرده و جلسات تفسیر ایشان یکی از جلسات بنام کشور معرفی شده که در ملاقات اخیر ایشان با رهبر انقلاب ایشان نیز از این جلسات تجلیل کرده و بر ادامه آن تاکید داشتند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار