کد خبر: ۲۴۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 22 June 2016
کراپ‌شده - جعفر بدری





















به گزارش تابناک لرستان ، رئیس کل دادگستری لرستان از برخورد با انحراف و جریان فساد در موسسات دولتی این استان خبر داد و گفت: بانکها را مکلف کرده ایم که مطالبات دولت را بگیرند.

جعفر بدری  در سخنانی با بیان اینکه ما در جذب سرمایه گذار و ایجاد واحدهای اقتصادی در استان موفق نیستیم اظهار داشت: این در حالیست که زیرساختهای لازم در استان وجود دارد.

برخی واحدهای لرستان در حال اهتزار هستند

وی با اشاره به راه اندازی کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان لرستان عنوان کرد: در این کمیته دستگاهها و ادارات مختلف عضو هستند و موانعی که در جذب سرمایه گذاری وجود دارد در آن مورد بررسی قرار می گیرد و مصوبات و دستورات لازم در این زمینه اتخاذ می شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه دادستانهای استان مکلف شده اند که مصوبات این کمیته را پیگیری کنند افزود: دادستان ها اگر در جایی مشکلات، موانع و ... برای اجرای مصوبات وجود دارد را مورد رسیدگی قرار می دهند.

بدری با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در حوزه جذب سرمایه گذاری در استان بحث مطالبات بانک ها است گفت: در این راستا در یک بازه زمانی تسهیلات بانکی به واحد تولیدی پرداخت شده و این تسهیلات به شکل نجومی بالا رفته و در حال حاضر توانایی پرداخت از سوی واحدها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر بانک بخواهد این واحد را تملک کند فعالیت آن متوقف می شود تصریح کرد: برخی واحدهای استان در حال احتضار هستند که ما در قالب کمیته حمایت قضایی از آنها در حال حمایت هستیم.

الگو بودن کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری لرستان در کشور

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر این واحدهای اقتصادی باید روی پای خود بایستند و فعالیت خود را ادامه دهند بیان داشت: امروز تولید در کشور به خصوص در استان لرستان یک نوع جهاد است.

بدری با بیان اینکه راه اندازی یک واحد تولیدی در استان به مراتب سخت تر بوده تا اینکه سرمایه ها را به کارهای دلالی و واسطه گری اختصاص دهیم بیان داشت: راه حل این بوده که ما از این واحدها حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه کمیته حمایت قضایی سرمایه گذاری در استان و در شهرستانهایی که واحدهای تولیدی آنها دارای مشکلات هستند راه اندازی شده است تصریح کرد: در این کمیته سرمایه گذار مسائل و مشکلات خود را مطرح می کند و دستورات لازم برای رفع موانع و مشکلات واحدها با حمایت دستگاه قضایی و دولت اتخاذ می شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه راه اندازی این کمیته یک کار موثر بوده و در کشور به عنوان یک الگو مطرح شده است افزود: در این راستا این کمیته تا کنون به نتایج مطلوبی نیز دست یافته است.

برخورد با انحراف و جریان فساد در موسسات دولتی لرستان

بدری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در کنار کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شورای حفاظت از اراضی و اموال عمومی را در استان تشکیل داده ایم گفت: در این شورا نهادهای مختلف مانند امور اراضی، منابع طبیعی، امور آب و ... دعوت شده و مسائل و مشکلات خود را مطرح می کنند و دادستان ها مکلف می شوند جلوی سوء استفاده ها را بگیرند.

وی با بیان اینکه دل انسان به درد می آید که در یک موسسه دولتی و شرکت وابسته به دولت یک جریان فساد یا انحرافی مشاهده شود و امکان برخورد با آن وجود نداشته باشد گفت: با این وجود بحث پیشگیری در این زمینه در دستور کار ما بوده و نظارت های مستمر در این زمینه همواره مدنظر ما است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه تنها نظارت فیزیکی سازمان بازرسی در این رابطه موثر نیست عنوان کرد: نظارت باید هشدار دهنده باشد و اداره کل بازرسی و دستگاههای نظارتی باید یک نظارت موثر در این زمینه داشته باشند و هر جایی انحراف وجود داشت جلوی آن را بگیرند.

تاکید به بانکها برای گرفتن مطالبات دولت

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی جلوی فشارها و دخالت ها ایستاده است گفت: دادستانها را مامور و مکلف کردیم جاهایی که برخی پروژه، طرح و تسهیلات گرفته اند و این تسهیلات را در استان مصرف نکرده اند و جاهای دیگر سرمایه گذاری کرده اند ورود پیدا کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه دادستانها، بانکها را مکلف کرده اند که مطالبات دولت را از اینها بگیرند گفت: از یک طرف وظیفه دستگاه قضایی حمایت از سرمایه گذاری بوده و از طرف دیگر جلوی سوء استفاده ها را باید بگیریم.

بدری با تاکید بر اینکه اینها به اقتصاد استان ضربه زده اند تصریح کرد: ما جلوی اینها ایستادیم و فشارهای زیادی بر دادستانهای متحمل شد تا توانستند مطالبات بانکها و حق دولت را بگیرند.

وی با بیان اینکه اداره کل بازسی و دادستانهای ما در حوزه اقتصاد میدانی کار می کنند افزود: جایی ببینند سوء استفاده، فساد یا مسئله ای وجود دارد وارد می شوند و جلوگیری می کنند تا نظام اداری، نظامی سالم بوده و اعتماد مردم را به دست آورند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار