استاندار لرستان خبر داد،
استاندار لرستان گفت: در بودجه سال جاری 200میلیون دلار تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان لحاظ شده است.
کد خبر: ۲۵۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 27 June 2016

به گزارش تابناک لرستان ، هوشنگ بازوند یکشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: باید وضعیتی ایجاد کرد تا با استفاده از فرصت اقتصاد مقاومتی، شرایط برای سودجویان و برخی افراد فرصت طلب ناامن شود.

استاندار لرستان همچنین با بیان اینکه طرح سیمان خرم آباد بیش از یک دهه گذشته اغاز شده، گفت: به این طرح فرصت داده می شود و در صورت عدم تعیین تکلیف ، تصمیمی که در مورد پارسیلون خرم آباد گرفته شده در این باره نیز اتخاذ شده و خلع ید صورت می گیرد.

بازوند ادامه داد: انتظار می رود با انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، راهکارهای تسهیل کسب و کار و رفع موانع به صورت ویژه برای استان در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، 196 میلیون دلار تسهیلات برای رفع مشکل طرح نیروگاه خرم آباد نیز به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

استان لرستان به همراه استان های آذربایجان شرقی و کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شده که در این راستا چهار کمیته عمرانی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و برنامه ریزی در استان تشکیل شده است.

***تلاش برای ارتقا سهم لرستان از سهم 200 میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان

استاندار لرستان همچنین گفت: در بودجه سال جاری 200میلیون دلار تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان لحاظ شده است.

بازوند افزود: کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز باید تلاش مضاعفی برای ارتقا سهم استان از این اعتبارات را داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت امسال 100 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و اسناد خزانه دارد که باید ازاین فرصت برای اجرای طرح های استان از جمله سد آبسرده استفاده شود.

به گفته وی امسال 280 میلیاردریال برای سدکمندان اختصاص یافته است.

***تلاش برای تخصیص اعتبار طرح های کمتر از 80 درصد پیشرفت فیزیکی

استاندار لرستان با بیان اینکه اولویت دولت تخصیص اعتبار به طرح های بیش از 80 درصدپیشرفت فیزیکی است، افزود: عدم تخصیص اعتبار به طرح های کمتر از 20درصد پیشرفت فیزیکی در استان محروم و توسعه نیافته لرستان چندان مطلوب نیست.

بازوند ادامه داد: با توجه به انتخاب استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، یکی از خواسته های استان حذف ممنوعیت تخصیص اعتبار به طرح های زیر 80 درصد پیشرفت فیزیکی در لرستان است.

به گفته وی برخورد با فساد و سودجویان از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است و باید دقت کرد در راستای اجرای سیاست های این اقتصاد، اقدام این افراد از سرگرفته نشود.

وی اظهار کرد: در سال های گذشته عده ای با عنوان سرمایه گذار وارد عرصه شدند یا در اصل سرمایه برداری کردند.

استاندار لرستان گفت: باید آندسته از افراد که تسهیلات میلیاردی از دولت دریافت کرده و طرح های مربوط را اجرا نکرده اند، خلع ید شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار