رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان:
چگنی با بیان اینکه استان لرستان زیر ساخت های لازم را برای جذب سرمایه گذار ندارد و باید مشوق هایی در دستور کار قرار بگیرد، گفت: اگر موانع موجود در استان برطرف بشوند می توانند باعث تحول در استان شوند.
کد خبر: ۲۵۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 27 June 2016

 به گزارش تابناک لرستان ،علی هادی چگنی عصر یکشنبه در جلسه ستاد اقنصاد مقاومتی لرستان گفت:مقرر شده در سال های 95 و 96 ، یکهزار و 560 میلیارد ریال از منابع استانی برای این مهم اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه اکثر پروژه های عمرانی استان نیمه تمام و راکد هستند، افزود: با توجه به وضعیتی که کشور دارد قرار نیست پروژه های جدیدی در استان شروع شود.

چگنی با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های نیمه تمام در کشور بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است، بیان داشت: این در حالی است که در بهترین شرایط ۳۰ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا می کند یعنی بالغ بر ۱۳ سال طول خواهد کشید که فقط پروژه های نیمه تمام به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه در استان برای اتمام پروژه های راکد بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است عنوان کرد: این در حایست که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به این پروژه ها تخصیص می یابد و برای احداث پروژی های ملی بنا نیست که پولی به استان اختصاص پیدا کند.

چگنی با اشاره به اینکه بعضی از موانع و مشکلاتی که بر سر راه توسعه استان قرار دارند در حال رفع شدن هستند، اضافه کرد: متوسط درآمد سالانه استان قبلا ۴۸ درصد بود که الان به ۶۶ درصد میانگین کشوری رسیده ایم.

وی با بیان اینکه استان لرستان زیر ساخت های لازم را برای جذب سرمایه گذار ندارد و باید مشوق هایی در دستور کار قرار بگیرد، گفت: اگر موانع موجود در استان برطرف بشوند می توانند باعث تحول در استان شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی می توانند در صورت وجود پروژه های جدید آنها را معرفی کنند، گفت: ما بعنوان اولین استان پروژه ها را در قالب سامانه «نیپاد» بیان کرده ایم زیرا برنامه اقتصاد مقاومتی استان بناست هم به سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و هم به وزارت کشور فرستاده شود.

هادی چگنی تعدا پروژه های نیمه کاره شهرستان ازنا را ۳۱ پروژه برشمرد و گفت: الیگودرز ۴۴ پروژه، بروجرد ۵۳ پروژه، پلدختر ۴۰ پروژه، خرم آباد ۱۴۲ پروژه، دلفان ۳۸ پروژه، دورود ۳۹ پروژه، دوره چگنی ۲۲ پروژه، رومشکان ۱۴ پروژه، سلسله ۲۹ پروژه و کوهدشت دارای ۳۹ پروژه در سطح شهرستانی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان جذب سرمایه گذار است، افزود: در رابطه با ۳۸ پروژه با مشاور قرار داد بسته ایم که حدود ۱۰ پروژه از آن ارائه شده و مابقی تا پایان مرداد ماه ارائه خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان تعداد پروژه های اقتصاد مقاومتی استان را ۵۳۹ پروژه برشمرد و گفت: بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها نیاز است.

چگنی اضافه کرد: اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه ها از منابع استانی ۱۵۶ میلیارد تومان بوده که ظرف سال ۹۶ به این پروژه ها اختصاص می یابد همچنین از منابع ملی ۸۵۱ میلیارد تومان، از منابع داخلی ۴۶۵ میلیارد تومان، از محل تسهیلات سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و از محل سرمایه بخش خصوصی حدود دو هزار میلیارد تومان باید به این پروژه ها اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه بعضی پروژه ها چند طرح را در خود دارند گفت: پروژه های سازمان بسیج در قالب یک پروژه بوده و این در حالی است که این نهاد هزار و ۶۰۰ پروژه دارد و احیای ظرفیت های راکد توسط صنعت و معدن لرستان نیز بعنوان یک طرح معرفی شده در صورتیکه ۱۹۷ پروژه است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر علی فکور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
لرستان زیر ساخت های لازم را برای جذب سرمایه گذار دارد.ما بی عرضه ایم!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار